alexfree Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 SimulAnalog Innehåller följande: - Boss DS-1 (Distortion stompbox) - Boss SD-1 (Super Overdrive stompbox) - Tube Screamer (Overdrive stompbox) - Oberheim PS-1 (Phaser stompbox) - Univox Univibe (Modulations stompbox) - Fender Twin 1969 (Guitar amplifier) - Marshall JCM900 Dual Reverb (Guitar amplifier)
captain nemo (oregistrerad) Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Ja, och låter j-t bra. Minst lika bra som Amplitube. //Nemo
Andreas L Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Ni som testat... hur processoreffektiv är den i jämförelse med Amplitube?
freddie Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Ni som testat... hur processoreffektiv är den i jämförelse med Amplitube? Andreas L. Ta en titt på denna: http://www.greenmachine.pwuq.net/ Man kan inte få lika grov dist ur den som med Amplituben, men den är nog en aning processorvänligare... Låter annars väldigt bra tycker jag=)
captain nemo (oregistrerad) Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Hmm...jag blev då inte så värst impad 🙂 OK. Det finns ingen Vox AC 30 i Simulanalog, men med tanke på att Jam tar 4.995 skattade spänn för Amplitube och att Simulanalog är GRATIS, så tycker jag att den är värd varenda krona 🙂 //Nemo
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Alla pluggar som försöker härma Boss-distar är värda att kollas upp, tack för tipset!
punkrockdude Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Jag använder dem alla vid olika tillfällen men Greenmachine är utsökt. Amplitube är väldigt bra med, men alldeles för brusig jämnfört med Greenmachine. Simulanalog JCM900 använder jag också ibland.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 En brusig plugg? Hehe, då har dom ju lyckats iaf. 😆
punkrockdude Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Du vet, brus som en väldigt distad gitarrförstärkare genrerar, men Amplitube generar duktigt mycket mer. 😆
Chris Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Du vet, brus som en väldigt distad gitarrförstärkare genrerar, men Amplitube generar duktigt mycket mer. 😆 Om du lyckas få Amplitube att brusa såpass mycket så är något galet. Tänk på att ha en så ren insignal som möjligt, helst ska du koppla elgitarren via en bra DI-box. Jag använder till och med en EQ-plugg innan Amplitube för att tweaka den rena gitarrsignalen så att det rena ljudet blir så bra som möjligt. Det gör faktiskt all skillnad i världen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.