Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har nyligen inköpt vst instrumenten i miroslav Philharmonic verkar bra enligt demo. I paketetet ingår syncrosoft dongle. Eftersom detta är en plugin så måste man ju ha en sequenser. I mitt fall cubase sx2. Vilken jag ej kan öppna. Inte så konstigt med tanke på att man måste ha aktiveringskod för cubase vilket jag ej har ( crack)! Har länge tänkt köpa cubase. Speciellt med tanke på alla pluggar jag köpt senaste året. Detta gör jag gärna!! En anledning till att ej köpa är att jag har läst mycket om problem med pluggar nya registreringar usb donglen och allt. Detta kan ju ta månader att lösa med support m.m= förlorad arbetstid.

Men 2 frågor om jag köper studio 4 med dongle och allt kan jag öppna mina sx 2 projekt då?

Måste jag avinstallera alla pluggar eller hittar Cubase dessa, speciellt om det tex är som i guitarrig både standalone och plugin?

Annons
Postat

Vore konstigt om Steinberg inte inkluderat något sätt att importera projekt från gamla versioner av cubase så där borde det nog inte vara några problem.

Så länge du anger samma mapp för pluggar som du har i SX2 så borde det vara lugna gatan och du borde alltså inte behöva installera om dina pluggar.

Postat

Ja det borde ju gå... tycker man. C4 kan iaf inte öppna projekt från gamla Cubase 5 VST vet jag. (Detta kunde SX3 göra) Men:

På C4-dongeln ligger licenser för SX1,2,3 med också. (I alla fall när man köper stora C4). Så en omväg som borde funka är ju att SX3 kan öppna SX2-projekt och spara dem som SX3. Och C4 kan garanterat öppna SX3-projekt.

/Lasse

Postat
Ja det borde ju gå... tycker man. C4 kan iaf inte öppna projekt från gamla Cubase 5 VST vet jag. (Detta kunde SX3 göra) Men:

På C4-dongeln ligger licenser för SX1,2,3 med också. (I alla fall när man köper stora C4). Så en omväg som borde funka är ju att SX3 kan öppna SX2-projekt och spara dem som SX3. Och C4 kan garanterat öppna SX3-projekt.

/Lasse

Många köper inte CB 4 för det inte tar projekt från tidigare versioner.. bara vad jag läst..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.