Jump to content
Annons

Tillägg av forumregler


Björn Olsberg

Recommended Posts

Men samtidigt är det väl så att om nån bara skojar, och ingen anmäler det, så kvittar det? Eller kommer moderatorerna själva beivra sånt här om dom upptäcker det (och det är ett uppenbart skämt)?

Det lär ju inte kvitta egentligen... Är det ett brott så är det. Även om det är ett internt skämt mellan två individer så måste ju en tredje person kunna anmäla den som felciterar, utan att egentligen vara direkt berörd av det. Som att anmäla två pers som slåss på gatan (för hur ska man kunna veta att de bara skojas?). Det blir ju lite svårt då.... att veta.... och vem ska agera domare vid såna tillfällen för att reda ut om det var skämt eller inte? Blir nog krångligt.

EDIT: Fast samtidigt håller jag med dig. Om ett träd faller i skogen och ingen är i närheten för att höra det....... låter det då? 😱

Men om någon (vem som helst) tar illa upp så får dom väl anmäla. Det är det anmälningsknappen är till för. Dvs om ingen anmäler kan man anta att ingen har tagit illa upp, och således är det ju inget problem...

Uppenbarligen ÄR det ett problem eftersom vi just fått en ny regel till följd av det.

EDIT IGEN!!: Fast åter: Jag förstår vad du menar. Håller med, typ ungefär. Äh, jag lämnar nog den här diskussionen nu. 😆

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Innebär det här att vi aldrig kommer att få se några "citatkommentarer" (ni vet sånadär roliga som Linus kan göra!)?

Jag varken ändrar eller förvränger dina inlägg. Jag använder dina egna citat och ställer dem mot varandra.

Jag tillägger också att jag uppskattar den här citeringsregeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Innebär det här att vi aldrig kommer att få se några "citatkommentarer" (ni vet sånadär roliga som Linus kan göra!)?

Jag varken ändrar eller förvränger dina inlägg. Jag använder dina egna citat och ställer dem mot varandra.

Yes, I know. Men jag tänkte på det när Olsberg sa det här:

Ja, absolut, men inte ta ett löst förkortat citat och placera det i ett sammanhang där det inte var avsett.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad som avses i detta specifika fall, men vad jag menar kan nog illustreras principiellt med följande:

Jag skriver i en tråd om klaviaturer att "Enheterna från XXXXXX har suveräna tangenter, men varför kan de inte ha schyssta rattar?"

Då får ingen citera mig i en tråd utanför ämnet som handlar om anorektiker, i stil med

varför kan de inte ha schyssta rattar?

Hade däremot hela min mening citerats så hade också betydelsen av bisatsen framkommit.

Alla med? Ganska självklart, antar jag 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad som avses i detta specifika fall, men vad jag menar kan nog illustreras principiellt med följande:

Jag skriver i en tråd om klaviaturer att "Enheterna från XXXXXX har suveräna tangenter, men varför kan de inte ha schyssta rattar?"

Då får ingen citera mig i en tråd utanför ämnet som handlar om anorektiker, i stil med

varför kan de inte ha schyssta rattar?

Hade däremot hela min mening citerats så hade också betydelsen av bisatsen framkommit.

Alla med? Ganska självklart, antar jag 😳

Nu är jag med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...