DonRickardo Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Om ni fick välja själva att läsa en distansutbildning inom ljud/musik, vad skulle vara intressantast att studera? Inspelningsteknik? Arrangering? Cubase? Logic? Komposition? Skulle vara intreserad av svar från er, då det är på gång nya distansutbildningar, och de skulle kunna skräddarsy efter de behov som finns.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Om ni fick välja själva att läsa en distansutbildning inom ljud/musik, vad skulle vara intressantast att studera? Det bästa skulle vara en lyssningkurs. Folk måste sluta lyssna på dålig musik.
DonRickardo Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Postat 18 augusti 2004 Om ni fick välja själva att läsa en distansutbildning inom ljud/musik, vad skulle vara intressantast att studera? Det bästa skulle vara en lyssningkurs. Folk måste sluta lyssna på dålig musik. Det skulle ju vara intressant. Vems objektiva bedömning ska vi använda oss av? Christer Sjögrens? Dålig musik, Det här kan ju bli extremt off topic, är det samma som det som säljer dåligt? Annars har det funnits en lyssningskurs, faktiskt, men det blev för få intresserade.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Dålig musik, Det här kan ju bli extremt off topic, är det samma som det som säljer dåligt? Ännu mer OT: Christer Sjögren vet inte vad som är bra eller dåligt. Jag kan tänka mig att ställa upp om ni betalar bra.
Reason Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Det bästa skulle vara en lyssningkurs. Folk måste sluta lyssna på dålig musik. 😠
MusicGene Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 inspelningsteknik och arrangering helt klart. Typ ta 10 olika låtar i olika genres som alla känner till och gå igenom exakt hur de är uppbyggda/inspelade och så att man kan göra en egen version som låter precis som orginalet. Att lära sig program är tramsigt, lär istället ut hur proffs arbetar med grejorna. Vilken ordning skall man spela in instrument etc. Det är nog egentligen mest hemanvändare som är intresserade av sånt här. Har man studioutrustning för mycket dineros vet man ju hur de skall användas. Tänk: utrustning=PC+sequencer+plugins+mikrofon+mixer som bas.
peterpop Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 håller helt med föregående talare... .....inspelningsteknik och arrangemang. men jag skulle även vilja läga till komposition. programvarorna kan man traggla sig igenom på egen hand - men det är svårt att bryta sina egna mönster när det gäller främst arrangemang - här behöver i alla fall jag verkligen hjälp med att finna nya vägar. peterpop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.