Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur gör jag?

jag skapar en "empy"-låt och spelar in ett ljud från min midi-keyboard.

jag går in i files - Import - Audio file - väljer mp3-fil och skriver in namnet men

något blir fel. "det går inte att hitta filen" står det.

Och tidigare har den hittat filen men då låter inte mp3-filen efteråt när jag lyssnar.

Det blir med andra ord alltid något fel. 😉

Varför???

kan någon där hjälpa en hjälplös stackare?

Tack på förhand :rolleyes:

Annons
Postat (redigerat)

Själv brukar jag bara dra filen till ett audiospår, Drag-n-Drop.. funkar inte de heller ?

Kolla om filen låter nåt i mediaplayer eller nåt liknande.. har vart ute för de där men då har det vart fel på mp3 filen alla gånger..

Redigerat av Lexor
M.H (oregistrerad)
Postat

Har du har exporterat ut den och den inte låter kan det ju vara att output i export är felinställd.

Det är lätt hänt 🙂

Postat

Alltså, först trodde jag att man skulle välja "import".

men man ska alltså välja "export".

Problemet är bara att det fortfarande inte funkar.

Jag kan inte ens välja att spara som mp3-fil.

Vart någonstans kan output vara fel inställd menar du?

M.H (oregistrerad)
Postat

Export -> Audio Mixdown och sen vid Files of type väljer du MPEG Layer 3 file. Under outputs väljer man om en viss kanal/VSTi eller om hela stereopaketet skall exporteras.

¦©) OINK!

Postat
Export -> Audio Mixdown och sen vid Files of type väljer du MPEG Layer 3 file. Under outputs väljer man om en viss kanal/VSTi eller om hela stereopaketet skall exporteras.

¦©) OINK!

Tillägg: Sätt ut locator-flaggorna över hela låten och se till att inget är solat eller mutat först. 😄

Postat

Går fortfarande inte, för när jag exporterar så står det "The left and right locator must be set".

vart väljer man left and right locator??

PajaroFeo (oregistrerad)
Postat

Läs manualen...

Postat
Går fortfarande inte, för när jag exporterar så står det "The left and right locator must be set".

vart väljer man left and right locator??

Locators sätter du genom att klicka i den övre "linjalen" så att säga. Vänsterklicka och sedan tar du tag i den lilla visare och drar den så att det som är markerat blir blått. Dra tills allting du vill mixa ner är blått.

Hoppas du förstår. 😠

Postat

haha nu har jag fått det att funka.

haha, ganska enkelt egentligen, borde ha förstått det först.

Tack för hjälpen! 😄

Postat

mp3 kodaren i cubase är ingen höjdare, testa lamekodaren istället som är mycket bättre och dessutom gratis!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.