The Absorbant Postat 17 augusti 2004 Postat 17 augusti 2004 På alla bilder jag har sett är Tannoy Reveal Active blå och de passiva är röda, men alla Active jag sett "på riktigt" har haft en grön ton, någon som har en bra förklaring på detta?
alexfree Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Azure blue satin front Grey suedette vinyl sides and back
The Absorbant Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Postat 18 augusti 2004 (redigerat) Inget av svaren förklarade ju färgskillnaden... I kataloger, etc: Som de sett ut i butik: Redigerat 18 augusti 2004 av The Absorbant
Wintermute Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 vad spelar det för roll? mina är blåa... eller gröna... eller lite både och?
l_simon_l Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Mina har då alltid sett grönaktiga ut. Tvivlar på att det bara är ljussättningen som skiljer bilderna åt.
Print Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Vad bra att denna fråga äntligen kom upp. Att någon vågade bryta isen och diskutera något av vårt samhälles största gåta. Vikten av färgen på monitorerna får inte uderskattas. Blå, grön, lila eller kanske, gud förbjude, svart är av avsevärd betydelse för klimatet i studion och samhällsklimatet i övrigt. Tack!
The Absorbant Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Postat 18 augusti 2004 Mina har då alltid sett grönaktiga ut. Tvivlar på att det bara är ljussättningen som skiljer bilderna åt. Precis min åsikt... Jag frågar alltså för att jag undrar om det är olika årsmodeller (som kan ha andra specs) eller om de ser annorlunda ut i Europa etc...
The Absorbant Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Postat 18 augusti 2004 The two pictures you sent are of the same color speaker. It is the lighting and photo enhancenment that makes them look different. All Reveal actives are a bluish green somewhere between these two pictures. Mark Kinzie Audio Technician Tannoy North America Jaha, där ser man, överbevisad I guess...
Claes Holmerup Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Vad bra att denna fråga äntligen kom upp. Att någon vågade bryta isen och diskutera något av vårt samhälles största gåta. Vikten av färgen på monitorerna får inte uderskattas. Blå, grön, lila eller kanske, gud förbjude, svart är av avsevärd betydelse för klimatet i studion och samhällsklimatet i övrigt. Tack! Jag hävdar bestämt att svarta monitorer låter bäst. ADAM är svarta. Behöver man säga mer...? 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.