Jump to content
Annons

Melodifestival 2008

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat

Med facit pĂ„ första deltĂ€vlingen sĂ„ msĂ„te jag sĂ€ga att jag blev sugen pĂ„ att lĂ€mna in en flock bidrag till 2008. 😄

NÄgon/nÄgra som kan tÀnka sig att samarbeta?

Ett PM Ă€r en bra idĂ© om ni skĂ€ms 😉

/Dr Loop

Annons
Postat (redigerat)

mÄste sÀga att jag blev förvÄnad över hur dÄliga adis Black Widow var, har inte direkt hört dem med de Àr vÀl rÀtt kÀnda och borde vara bÀttre.

Elin Lanthos lÄt money var ju vÀldigt lik Abbas Gimmie gimmie a man after midnight (eller vad den heter)

ni som vill rösta i fler festivaler kolla in punkfestivalen pĂ„ forumet, lĂ€nknedan! 😉

Redigerat av sixties
drloop (oregistrerad)
Postat
mÄste sÀga att jag blev förvÄnad över hur dÄliga adis Black Widow var, har inte direkt hört dem med de Àr vÀl rÀtt kÀnda och borde vara bÀttre.

Elin Lanthos lÄt money var ju vÀldigt lik Abbas Gimmie gimmie a man after midnight (eller vad den heter)

Addis visste jag att dem var kassa pÄ att sjunga.

Alla lÄtar dem "sjunger" pÄ Àr autotunade sÄ in i h-vete...

Postat

Addis visste jag att dem var kassa pÄ att sjunga.

Alla lÄtar dem "sjunger" pÄ Àr autotunade sÄ in i h-vete...

Jag veeeet! Det Ă€r sĂ„ charmigt! 🙂 Man hör att dom har klippt som fan i rappen ocksĂ„... 😄

😉 @ abw

Postat

Jag tÀnkte samma sak...

Postat

Ett PM Ă€r en bra idĂ© om ni skĂ€ms 😉

/Dr Loop

Ja va tusan... Men man skulle nog klĂ€mma ihop 3-4 stycken... 🙂

SkĂ€mmas... ? 😄 För 15 Ă„r sen kanske... :rolleyes:

drloop (oregistrerad)
Postat

Just det glömde en sak.

Det Àr kanon om du bor i Skara trakten och har eget förlag/skivbolag :rolleyes:

Postat
Just det glömde en sak.

Det Ă€r kanon om du bor i Skara trakten och har eget förlag/skivbolag 😉

Och medverkar i TV-program för att gĂ„ ner i vikt! 😛

Postat

Jag kan tÀnka mig ett samarbete via e-mail, och i sÄ fall bidra med melodier, lÄttitlar eller texter pÄ svenska (gÄr dock ganska lÄngsamt att skriva), samt viss harmonisering och midi programmering. DÀremot vet jag ingenting om att producera.

Peter

Postat

Jag skulle lĂ€tt digga att göra nĂ„got samarbete av sĂ„dan hĂ€r karaktĂ€r. Har flera gĂ„nger funderat pĂ„ att skicka in ett förslag men det har som inte riktigt blivit av. 😄 Men jag skulle tycka att det vore ruggigt kul. 😆

(Kan dock inte pĂ„stĂ„ att jag Ă€r speciellt inbiten i schlagers eller sĂ„ men jag skulle tycka att det vore kul och om inte annat utvecklande att skriva nĂ„got i genren 😆 )

Postat

Vafalls... e de redan dax igen? 😄

Brukar vÀl vara senast inlÀmning september....

eller ni Ă€r bara galet tidigt ute? 😆

Postat

lÀste nÄn bilaga frÄn aftonbladet eller expressen dÀr de intervjuade han som fÄr med sÄ mÄnga bidrag varje Är, lÄngt ljust hÄr (glömt vad han heter).

och han sa att det Ă€r en fördel om man har en KÄND... bra röst pĂ„ lĂ„ten man skickar in. han skickar in ca 50 lĂ„tar varje Ă„r 20 nyskrivna och resten skickar han in varje Ă„r ifall de kommer med nĂ€sta gĂ„ng.

sĂ„ hitta nĂ„n med bra röst eller nĂ„n som lĂ„ter som en kĂ€ndis! 🙂

Postat (redigerat)

Eftersom vi troligen inte kommer med om vi lĂ€mnar in ett bidrag Ă€r det bĂ€ttre att köra melodifestival som nĂ€sta Studiofestival. Alla gnĂ€ller ju om hur enkelt det Ă€r att göra en sĂ„dan lĂ„t 🙂

Bara starta trummaskinen med bastrumman pĂ„ varje slag, dunk, dunk, dunk, dunk... Skit i hedern och skapa nĂ€sta hit som skulle platsat i stora festivalen vet jag. Mitt förslag till nĂ€sta tĂ€vling 😳

PS. Och som svar pÄ ursprungstrÄden: Visst Àr jag sugen pÄ att göra ett bidrag om rÀtt toner dyker upp DS.

Redigerat av O-Jay
Postat (redigerat)
Just det glömde en sak.

Det Ă€r kanon om du bor i Skara trakten och har eget förlag/skivbolag  🙂

och heter Bert Carlsson

Redigerat av ostkaka
drloop (oregistrerad)
Postat

Tidigt ute mÄste man vara.

Det mÄste vara vÀl arrat och producerat om man skall knipa den enda platsen som finns kvar efter förlagen.

Det var EN lÄt som inte var pÄ förlag i Är...

Jag tar pÄ mig att se till att vi kommer igÄng.

PM kommer till alla som har visat intresse.

Postat
Eftersom vi troligen inte kommer med om vi lĂ€mnar in ett bidrag Ă€r det bĂ€ttre att köra melodifestival som nĂ€sta Studiofestival. Alla gnĂ€ller ju om hur enkelt det Ă€r att göra en sĂ„dan lĂ„t 😆

Bara starta trummaskinen med bastrumman pĂ„ varje slag, dunk, dunk, dunk, dunk... Skit i hedern och skapa nĂ€sta hit som skulle platsat i stora festivalen vet jag. Mitt förslag till nĂ€sta tĂ€vling 😄

PS. Och som svar pÄ ursprungstrÄden: Visst Àr jag sugen pÄ att göra ett bidrag om rÀtt toner dyker upp DS.

varför inte fixsa sÄ att de bidrag som vinner studiomelodifestivalen skickas till den stora.

kan vara en bra morott...

ynot

drloop (oregistrerad)
Postat
Eftersom vi troligen inte kommer med om vi lĂ€mnar in ett bidrag Ă€r det bĂ€ttre att köra melodifestival som nĂ€sta Studiofestival. Alla gnĂ€ller ju om hur enkelt det Ă€r att göra en sĂ„dan lĂ„t  😆

Bara starta trummaskinen med bastrumman pĂ„ varje slag, dunk, dunk, dunk, dunk... Skit i hedern och skapa nĂ€sta hit som skulle platsat i stora festivalen vet jag. Mitt förslag till nĂ€sta tĂ€vling  😄

varför inte fixsa sÄ att de bidrag som vinner studiomelodifestivalen skickas till den stora.

ynot

Vi kan köra melodifestivaltema pÄ studiofestivalen.

Men tyvÀrr kan vi nog inte fÄ med en lÄt frÄn en studiofestival i melodifestivalen med tanke pÄ att den mer eller mindre har varit spelad officiellt pÄ nÀtet i studiofestivalen... tyvÀrr.

• 5 mĂ„nader senare...
Postat
Med facit pĂ„ första deltĂ€vlingen sĂ„ msĂ„te jag sĂ€ga att jag blev sugen pĂ„ att lĂ€mna in en flock bidrag till 2008. 😄

Ett PM Ă€r en bra idĂ© om ni skĂ€ms 😆

/Dr Loop

Jag Ă€r pĂ„! Hör av dig 🙂

/S

drloop (oregistrerad)
Postat

Gammal skön trÄd som jag glömt bort i Studio forum flyttar.

Klart vi skall spika in en lÄt frÄn de hÀr forumet i melodifestival 2008!

Jag har fÄtt en lysande idé pÄ fxxxxx. (lÀs fyllan).

Vi mÄste ha genre ansvariga.

Jag gillar soul och R&B.

Kan tÀnka mig Scocco pop ocksÄ.

I öviga genre mÄste ni anmÀla er ni som kÀnner er kallade.

I augusti nÀr folk och fÀ Àr tillbaka sÄ gör vi ett ryck!

I semestertidsspritförvillesle, er egen Dr Loop.

• 2 veckor senare...
Postat

Finns ett bra sĂ€tt tror jag..vi har nog tagit upp det förut? Om vi skriver lĂ„tar i ett kollektiv, sĂ€g att vi blir 30 pers, sĂ„ startar vi en lite diskussionsgrupp nĂ„gon stans, och har det som bas. LÅtmakare emellan mĂ„ste man ju fĂ„ repa lĂ„tar under deras tillblivelse 😕

sĂ„, vi daskar in 60-80 bidrag 😄

Postat

ynot

Vad Ă€r motsatsen till en morot? kanske en retorisk frĂ„ga ... SjĂ€lv tror jag inte att man sĂ€rskilt stor chans att fĂ„ med nĂ„got utan kontakter, vilket ju lĂ„ter negativt. Men jag tror det Ă€r rĂ€tt negativt ocksĂ„. 😕

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat
Hej!

Kolla in det jag har sjungit pÄ www.neodrone.com.

Johanna info@martell-entertainment.com

***OF TOPPIC** Ojoj, skulle passa fint med din röst i nÄgot kommande progressive projeckt.. ***OF TOPPIC**

• 2 veckor senare...
Postat
Med facit pĂ„ första deltĂ€vlingen sĂ„ msĂ„te jag sĂ€ga att jag blev sugen pĂ„ att lĂ€mna in en flock bidrag till 2008. 😛

Ett PM Ă€r en bra idĂ© om ni skĂ€ms 🙂

/Dr Loop

Jag sjunger o har sjungt sen 3Ă„rs Ă„ldern.. Är vĂ€ldigt intresserad av att sjunga:) Har du vimusiker.se sĂ„ finns nĂ„gra coverlĂ„tar med mig dĂ€r...hej so long!//Lisette

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.