Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag hoppas jag postat detta på rätt forum nu, jag kunde inte hitta nån bättre kategori och jag misstänker att det har något med ljudkortet att göra så, anyway, här är mitt problem:

När jag försöker spela upp en midi-fil så går det bra ett tag, men efter ett tag, tiden varierar men brukar oftast inte ta mer än en minut övergår allt ljud på datorn till ett enda pipande.

Det enda ljud som kommer ur högtalarna är ett pip, även ifall jag försöker spela upp en mp3 efter det att problemet uppstått. Det ända ljud som är normalt efter det att problemet uppstått är gitarrljudet från guitarrig,det låter som det ska, men ingenting annat. Efter att jag startat om datorn så är ljudet tillbaka till det normala igen men samma sak händer var gång midi-ljud spelas upp.

Vissa ljud verkar gå bättre än andra dock, piano funkade i flera timmar igår medans stråkarna sket sig direkt. Kanske bara var en tillfällighet dock.

Jag har verkligen ingen aning om vad som orsakar problemet. så hoppas kunna få hjälp med detta så att jag slipper en omformatering pga detta irriterande problem.

Mitt ljudkort är ett SB audigy 2 zs platinum pro om det nu är till någon hjälp. Har även testat att uppdatera och installera om drivrutinerna till detta.

Annons
Postat (redigerat)

Det som jag väljer inne i cubase på "out" heter: SB audigy 2 ZS Synth A (DF00)

om det var det du menade:)

Redigerat av DarkDistortion

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.