Jump to content
Annons

soundcraft compact mixer

Recommended Posts

Heikki (oregistrerad)
Postat

Funderar på att skaffa en sån. Nån som har erfarenhet?

Heikki

Annons
Postat

rätt användbart, de har verkligen tänkt på användaren, men om du är duktigt och håller på ett tag duger Behringer, Phonic mm lika väl!!!!

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Har ägt en Compact 4 sedan den kom ut på svenska marknaden och jag är otroligt nöjd.

Har i o f s ingen erfarenhet av andra mixrar...

Denna har i alla fall några features som jag gillar:

1. Den brusar inte

2. Den har RIAA-förstärkare, vilket innebär att du kopplar in din skivspelare direkt i bordet

3. Den har Record-knappar på varje kanal - snabbt att skicka rätt kanal till inspelning

4. Den har möjlighet att mixa direkt inkommande signal med signal från ljudkort, dvs 0 ms Latency om man vill - mycket användbart om man använder gitarrpluggar eller är osäker på timingen med sång, eller om ljudkortat i allmänhet har hög latency.

Enda minus är att fantommatningen sätts på/stängs av för båda mikrofoningångarna samtidigt, vilket kan ställa till det. D v s ingen individuellt ställbar fantommatning.

Men det är som sagt det enda minuset.

//Nemo

Heikki (oregistrerad)
Postat
rätt användbart, de har verkligen tänkt på användaren, men om du är duktigt och håller på ett tag duger Behringer, Phonic mm lika väl!!!!

Ok. Jag sitter med Behringer nu vilket jag inte tycker särskilt mycket om. EQ låter helt enkelt inte bra och den brusar lite grand. Dessutom verkar det som om komponenterna är ömtåliga eftersom en av kanalerna har börjat låta svagare än de andra. Jag har alltså en Eurorack MX 2642 som jag har haft ett tag nu. Så vad gäller funktioner så är en Soundcraft compact s a s ett nedbyte men vad jag hoppas på är att det ska låta betydligt bättre om förförstärkare och EQ. Nån som har jämfört och kan ge initierad info?

Heikki

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.