Tofukatt (oregistrerad) Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 Tja Jag har köpt min akai mpc 4000 i andra hand från en polare.Har haft den ett tag och allt fungerade prima tills jog-hjulet pajade.Jag lämnade burken på musikbörsen i malmö och efter 4 månader(ja, 4 jävla månader 😱 ) säger de till mig att de kan inte fixa den. Undrar om ngn har varit med om det med trasiga jog-hjulet och vet ngn reparatör som är kunnig när det gäller mpc. Bor i Stockholm numera. Tack på förhand //Tofu
Hype Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 Tjenna! trevlig apparat du har iaf =) Ett joghjul borde inte vara några problem att byta för någon vanlig elektronikverkstad i värsta fall...Dock kan jag tänka mig att du får fixa reservdelen själv från akai... Fast kolla in Jams (www.jam.se) servicegubbe, han sägs vara vass.. musikverkstan@bredband.net
Björn Olsberg Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 Distributören heter Svensk Musik TTS (www.svenskmusik.se) - de kan säkert bistå med information om hur du bör gå tillväga.
Tofukatt (oregistrerad) Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 Jag trodde att man får bra service på ett sådant dyrt ställe som musikbörsen men tyvär... Ska ringa till jam och fråga.Tack för tips 😄
Tofukatt (oregistrerad) Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 (redigerat) Angående TTS Musikbörsens butikchef sade till mig att han pratade med tts och de sade att det är bara en person i Gbg som sysslar med sådant och det kan ta 1 år(det är precis vad han sade till mig).Jag har fått tips innan att tts är bra.Därför ville jag att musikbörsen skickar min akai till tts.Nu vet jag inte vad ska jag tro på. Redigerat 2 februari 2007 av Tofukatt
godhead Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 (redigerat) finns EN kille i hela sverige som servar AKAI. TTS gör det inte själva vet jag. han heter Tommy Elf och håller till på södra vägen i Gbg. det är totalt slöseri med tid att lämna någonting till honom. sök dej utomlands istället. edit: det skall även tilläggas att AKAI i Japan är ruggigt sega med att skicka eventuella reservdelar till europa, om sådana skulle behövas. been there done that.. Redigerat 2 februari 2007 av godhead
Tofukatt (oregistrerad) Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Jag har pratad med en servicegubbe på tts i Stockholm och han sade att det är en bagatel.Jag skulle bara skriva e-mail med exakta problembeskrivningen. Men efter det de sade till mig på musikbörsen så blev jag förvirad som fan. Det kan inte va bara en kille i hela Sverige som reparerar akai-det låter som sci-fi. Jag ska iaf ringa idag 100000 samtal och försöka få den fixad. Kan man inte använda mpc utan fungerande jog-hjulet om man har usb tangentbord ? Tack för alla tips,grabbar.
rainydays Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Om det bara är själv joghjulet som är paj borde det ju finnas mängder med folk som kan fixa det. Att det sen inte är en auktoriserad akai-reparatör som gör det är en annan femma.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.