DarkActivities Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Hejsan hejsan!! Det är såhär att jag har försökt lista ut hur man gör en knorrande effekt i 3xOSC i FL studio! jag har försökt försökt och åter igen försökt! men visar dock inte några resultat! och min fråga då är om det finns någon här som kanske kan förklara HUR MAN GÖR? 😏 Ska man ens använda 3xOSC till det? vill helst inte ha några VST synthar för att göra det! utan jag vill bara lära mig "grunderna" i hur man gör det, så att jag själv kan göra det sen! Tack på förhand! // Magnus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Excess Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Kan du ge något exempel på vad du menar med knorrande? 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vegetal Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Ta en låg ton med en sågtands-oscillator och automatisera ett BP-filter, testa med lite LFO också så ska du nog ha ett knorrljud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zourc3 Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Om du vill ha ett knorr/knarr ljud så brukar det bara att vara att flytta ner tonerna till C4 och neråt 😛 Då skall ljudet vara "vasst" mycket toppar och låga bottnar. ljudet skall se utsåhär /\/\/\/\ Hoppas du förstår vad jag menar, jag är en gladnybörjare som försöker lära ut mina få och kanske dåliga lärdomar 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Psyience (oregistrerad) Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Ja, och exprimentera med att dra upp resonansen högt på filtret med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DarkActivities Postat 2 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 2 februari 2007 Okej! Tack för svaren! ska genast prova! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zourc3 Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Jag testade min metod. och här är resultatet. http://www.speedyshare.com/328700737.html Slog på lite polyphone mono och 50% Använde den som är kantigast. på alla 3 st. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 ljudet skall se utsåhär/\/\/\/\ Triangelvåg? Blir säkert jättehäftigt knorr av det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zourc3 Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 ljudet skall se utsåhär/\/\/\/\ Triangelvåg? Blir säkert jättehäftigt knorr av det... Hör på mitt ljudklipp, så uppfattade jag att han ville ha ljudet. Men vad sägs om att du laddar upp ditt häftiga knorrljud? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Fast det var ju ingen triangelvåg i den... Din såg ut såhär: _/ \_ _/ \_ _/ \_ _/ \_ (vrid på huvudet) Det som gör knorret är när amplituden gör stora hopp väldigt plötsligt - det händer aldrig i en triangelvåg, men däremot i både sågtand och fyrkant. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zourc3 Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Det var fyrkant jag använde nu när du säger. Jag tänkte fel, ursäkta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DarkActivities Postat 2 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 2 februari 2007 jag ska lägga upp ett ljudklipp, återkommer snart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Det var fyrkant jag använde nu när du säger. Jag tänkte fel, ursäkta! Nema probs. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.