Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej hej

har precis fått hem min Projectmix och kör med pt men jag har ett litet problem

Jag får inte masterfadern på PM att styra masterfadern i Pt utan den kommer på någon av de åtta andra reglarna PM....någon som vet hur man ställer in masterfadern på Pm så den automatiskt styr masterfadern i PT. Alla de andra reglarna har jag fått att funka som de ska

mvh

Annons
Postat (redigerat)

Nu har jag inte använt PM men vet dock att man måste boota upp den i Protools mode. det antar jag att du gjort? Sen ställt in den i setup>peripherals. Tro den ska använda mackie HUI.

Sen är det ju så att i protools kan man ju ha hur många master faders man vill. (dock inte på samma output)

Så frågan är ju hur den vet vilken master fader man vill kontrollera!

På alla digidesigns controlers finns den ju ingen separat master regel. Återstår ju att se om den i över huvud taget används i PT mode :rolleyes:

Prova att start + shift klicka (win) på master reglen i tracks listan till vänster å se om det funkar. Det är kortkommandot för scroll to track.

Berätta gärna om du får det att funka eller om nån annan vet!

Redigerat av Bobogura
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.