Exil Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 Sitter just nu och leker lite i logic bara små låtidéer, inte alls något tugnt för datorn. Men när jag försökte spara nu så säger den "Out of memory couldn´t insert or delet data". Vilket minne är det den klagar på. Min hårddisk är långt ifrån full, jag har 4.5 GB ram. Vad kan det vara den klagar på? Jag sitter med Logic pro 7
Gilbert Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 Visst har man hört talas om att OS X har dålig minneshantering men nån måtta får det väl ändå vara. 😆
Exil Postat 1 februari 2007 Trådstartare Postat 1 februari 2007 Visst har man hört talas om att OS X har dålig minneshantering men nån måtta får det väl ändå vara. 🙂 Sant, men väldigt lustigt problem, och frustrerande efter jag nu inte kan spara det jag har lekt med i nån timme 🙂
Implasticyde Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 Stäng alla program du inte måste ha igång. Låter som att ditt RAM-minne är fullt alternatvit inte räcker till för att spara all data från Logic?
Exil Postat 2 februari 2007 Trådstartare Postat 2 februari 2007 (redigerat) Stäng alla program du inte måste ha igång. Låter som att ditt RAM-minne är fullt alternatvit inte räcker till för att spara all data från Logic? Jag hade endast logic igång när detta hände. Hade knappt några pluggar alls 😱 Jag har ju även 4.5 GB ram minne. Så det finns ju inte en möjlighet att det kan vara pga av dem? Edit: Nu när jag testar att spara idag så funkar det utmärkt. Så det var nog bara något tillfälligt. Men jag är fortfarande nyfiken på vad det kan ha varit. Redigerat 2 februari 2007 av Exil
kartan Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 (redigerat) Det låter ju onekligen som en programbugg? Kanske blir nått strul eftersom du har så mkt minne? 😱 Redigerat 2 februari 2007 av kartan
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 Tillfällig glitch i minneshanteringen. Out of memory kan ju komma av vad som helst med minneshantering. Hur mycket RAM man har ingen betydelse om programmet reserverar för liten heap t.ex. Reboot brukar man kalla medicinen.
4Trax Postat 3 mars 2007 Postat 3 mars 2007 (redigerat) Har jobbat med logic i 10 år och aldrig varit med om minnes strul. Förr i OS9 kunde man zappa Pram och det löst en del problem när datorn börja bete sig konstigt. Har inte behövt göra det i OSX än (om det ens fortfarande finns). Googla om ämnet. Redigerat 3 mars 2007 av 4Trax
Heisenburg (oregistrerad) Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Jag hade endast logic igång när detta hände. Hade knappt några pluggar alls Jag har ju även 4.5 GB ram minne. Så det finns ju inte en möjlighet att det kan vara pga av dem? Edit: Nu när jag testar att spara idag så funkar det utmärkt. Så det var nog bara något tillfälligt. Men jag är fortfarande nyfiken på vad det kan ha varit. Samma här...En timme åt helvete... Ändå har jag uppgraderat RAM minnet till 8 Gb precis. Kan det hjälpa att radera ett överflöd av loopar och dylikt. För de e lite väl over the top med loopar å dyl. Eller MÅSTE kag uppgradera till9.1.3 el vad det nu e som gäller?
Mr Keys Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Delete undohistory brukar kunna göra att i alla fall går att spara...
BurninSven (oregistrerad) Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Hittade det här men jag vet inte om sättet han beskriver att få det att funka lite bättre är att rekommendera så det får man väl ta ett eget beslut om och testa på egen risk. http://workstuff.tumblr.com/post/20464780085/something-is-deeply-broken-in-os-x-memory-management
Panzerfaust Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 (redigerat) Jag får alltid ram-error då trycker playback då jag precis startat logic efter att datorn varit avstängd. Vet inte vad det är som är knas. Verkar hur som helst som om datorn behöver komma igång lite och fixa och trixa de första minuterna efter jag startat OSX. Men efter jag fått error ett par gånger så funkar det problemfritt. Redigerat 25 april 2012 av Panzerfaust
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.