Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Som rubriken antyder söker jag en plugg (gratis eller väldigt billig) som fungerar som en autotuner, plus att den skickar midinoter. Finns det?

Jag vill alltså kunna nynna en melodi, så ska pluggen hitta närmaste ton och skicka en midi-signal till vilket VST-intrument jag nu använder. Vill liksom kunna sjunga synthljud, så att säga.

Några tips?

Edit: Kom på att inbyggd autotuner inte är nödvändigt, eftersom jag ju förstås bara kan lägga en autotuner jag redan har (GSnap) före i effektkedjen. Nu söker jag bara audio -> midi-plugg.

Redigerat av gsol
Annons
Postat
Melodyne funkar nog fint till detta tror jag..

Tack för konkret tips.

Melodyne gör antagligen jobbet bra, men jag tänkte om någon hade erfarenhet av någon gratisplugg som fixar det innan jag börjar tanka de mer eller mindre seriösa pluggar man hittar på Google...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.