audible Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 (redigerat) * LÅTNAMN: Give and take * ARTIST/GRUPP: Audible * GENRE: House * LÅTLÄNGD: 3:05 * KOMPOSITÖR: Audible * PRODUCENT: Audible * INSPELNINGSÅR: 07 * FORMAT: MP3 * STORLEK: * STATUS: Skiss Your browser does not support the HTML5 audio tag Ny version med SAW-bas uppe. Bättre/sämre? Your browser does not support the HTML5 audio tag Inte full längd på låten än.. skall till ordentliga vocals snart också. Vad tycker ni än så länge? 🙂 Kom hemskt gärna med synpunkter! OBS! Temporära vocals. Inspelat en gång med datormic med moi som sångare! 😲 Redigerat 2 februari 2007 av audible
Neko Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 Skriver medan jag lyssnar. Kicken känns väldigt tunn och platt. Mest puffar men det finns en djup puckel långt ner, men inget som riktigt får det att röra sig i kroppen på mig. Basslingan känns också tunn på nått sätt, det finns en subbas som ligger där och murrar, men den är diffus och ger mest ett brum, får inte riktigt någon pejl på den. Får inte riktigt pli på uppbyggnaden av låten. Vid 2:40 nått så har det dock hänt lite, fullt driv i låten, och här diggar jag, men först här. Dock upplever jag mig inte som vän med basljuden. De tilltalar mig inte. Smaksak. Småskränigt med all bitcrush. Väldigt flummiga kommentarer... sent och jag är trött, kanske återkommer.
ThomasJ Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 Okey. Gör som neko, skriver medans jag lyssnar. Nu har det passerat introt och låten är igång. Hm, stelt och tunt tycker jag det låter. vad du skulle kunna jobbamed i låten är att få den mjukare och rundare, om du fattar hur jag menar. Låten låter inte riktigt färdig utan mer som i skissstadiet på nåt vis. vist går det att göra nått av den, men då skall det jobbas! // Thomas
audible Postat 2 februari 2007 Trådstartare Postat 2 februari 2007 Basen och kicken är ordentligt electrohouse-influerade. 😄 Vill faktiskt att det skall låta så. Hehe. Ska dock se över vad jag kan göra för att få till en lite mer tydlig subbas.
Henkera Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Jag gillar det... men det hade känts trevligar med åtminstonne ett lager till på kicken. Fräsha kickar och andra rytmljud känns väldigt viktigt i den här genren. Försök att feta upp ljuden över huvud taget så de inte känns som i strama tyglar.
Pazo Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 hmm... Hattarna å trummljuden allmänt känns lite konstigt mixade. som om det är för mkt ljud. Skala ner! Sen när basen kommer på vore det grymmt om du hade en bra bas som bar. och höjde kicken avsevärt! Melodislingor vore nog fint också så att det blir en liten fin tech-house låt! för det är just det som ligger närmast. ingen progg-house här i närheten iaf! När breaket kommer så blire lite väl tomt å dödar flowet. men sen kommer det igånhg lite fint. I versionen med den andra basen så låter det mkt bättre! Men kicken suger fortfarande. inget tryck iden! Men alltså det blir bättre börjar få feta tech-house vibbar! 🙂 Men jag vet inte. detdär breaket ligger såååååå fel. Du borde ha en fet melodi som börjar introduceras innan breaket och sen byggs på fett mkt under breaket. och rösten suuuuger! bort med den!... och sen borde det bli lite mer ös efter breaket! Men annars apfint gjort! 🙂
ThomasJ Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Okey. Sånhär gillar jag. Nu skall vi se vart det bär. Där kom basen, nämen ooops. Det var ju inte direkt så snyggt med ett rätt enkelt preeset. där dog halva den fina kännsla som förmedlats i introt. Nu kommer det ett brake med vocals. Svårt att höra vad du säger men det låter som det passar. PANG okey det är rätt snyggt men något rörigt mixat, vissa ljud krockar och har ingen direkt egen plats. Men iofs så lyssna jaag via ett par datorhögtaler i storleken av en snusdosa typ. samnafattning: Basen bör bytas och mixen borde sesöver. Har iofs inte lyssnat på den andra versionen, skall göra det och återkomma! // Thomas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.