tbruce Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 LÅTNAMN: nej ARTIST/GRUPP: jag GENRE: chill pianojazz LÅTLÄNGD: 1.05 KOMPOSITÖR: bla PRODUCENT: -ha EV. MEDVERKANDE: bla INSPELNINGSÅR: -ha FORMAT: mp3 STORLEK: 1.2 mb STATUS: preskriberat Grej som jag gjorde till ett spel för typ ett och ett halvt år sen. Hittade den i gömmorna... tänkte mest posta den som en demonstration för att man faktiskt kan få till nåt levande även om man är helt utelämnad till peka och klicka och dra i en pianorollsequencer. Ber om ursäkt för trummorna dock, de låter för jävligt (har någon lust att göra nya så är det välkommet). Men pianot är jag riktigt nöjd med. Inte minste tillstymmelse till midiklaviatur, allt är handprogrammerat... med lite humanizefunktioner såklart, men ändå.
ynot Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 (redigerat) Pianot är shyst häller med.. annars lite jazz alla sitta o äta stuk. på en programerar middag. Bra jobbat med musen... ynot edit trummorna är in te så himla illa 😄 Redigerat 31 januari 2007 av ynot
Jon Rinneby Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Det låter ju fantastiskt verkligt, speciellt när man vet om att det inte är det?! 😄 Riktigt skönt mysgung är det också. Sån katastrof är väl trummorna ändå inte... Vad var det för spel?
tbruce Postat 1 februari 2007 Trådstartare Postat 1 februari 2007 (redigerat) Oj, snabba svar här! Tacktack. Jo trummorna är för busy, passar inte... och samplingarna är fula. Spelet var till en tävling som går ut på att man ska göra ett helt spel från scratch på 72 timmar utifrån ett givet tema, i lag om tre personer. Slet som en häst, gjorde typ nio tvåminuterslåtar i helt olika stilar och teman på tre dagar, som dessutom skulle kunna spelas i en enda lång slinga eftersom alla banor var tajmade till musiken och musiken skulle byta när man kom till en ny bana. Plus kanske ett knappt hundratal ljudeffekter, plus att jag var delaktig i designprocessen, buggtestade, och skrev manual. 🙂 Och vi vann inte ens ljudkategorin. 😛 Fast det var kul ändå. 😆 EDIT: hittade en länk till en recension av spelet...: http://www.gamenikki.com/g3/reviews/indie/Display.php?id=8 "The soundtrack is also a pleasant surprise, with high quality themed music throughout, increasing in tension and pace in perfect harmony with the game." Jo jag tackar jag. 😄 Redigerat 1 februari 2007 av tbruce
Emulator Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 bra klickat! Låter lite som ett band som spelar på nån välgörenhetsmiddag....lite lattjo fills 😄 kul!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.