Joelstromgren Postat 3 mars 2007 Dela Postat 3 mars 2007 Postar min fråga här eftersom att den är ganska "ingångar på digidesigns ljudkort"-relaterad. 😉 😉Jag har en Mbox 2, det är ju 2 analoga ingångar plus S/pdif då. vad jag har förstått så är S/PDIF någon form av digital histora. Anyway... Jag har också en SP vb-1 som nu bara står. Jag skulle vilja använda den så jag kan spela in 3 spår samtidigt. och jag undrar om man kan koppla VB-1 till S/pdif:en i ljudkortet på något vänster. Asså genom att använda någon burk mellan som omvandlar den analoga signalen till digital S/pdif-signal. Fast nu är jag kanske helt fel på detta? 😆 Det är en A/D-omvandlare du behöver. De flesta brukar vara 8-kanaliga - och går då inte att koppla till S/Pdif, utan enbart till ADAT-interface. Jag har dålig koll på om det finns 2-kanaliga i lägre prislägen, så jag kan tyvärr inte vara till så mycket hjälp. Eventuellt kunde du skaffa en annan preamp där det finns S/Pdif-interface inbyggt. Jag misstänker nämligen att det blir den billigaste lösningen... Jaja okej, Nejmen, ingen nöd. Tänkte bara det verkade lite önödnigt att bara ha den liggandes. Hehe, tack mför svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.