Umemagnus Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Tjosan. Jaha, då varä dax för den inbitne akustikern att börja med loopar å sånt, sitter med loopbläddraren och letar ljud, hittar en sjysst basslinga som, går i c, nu vill jag ha den i a, istället... Man kan ju i loopbläddraren ändra uppspelningstonarten, men det återgår ju när man drar över loopen till arrangefönstret... Har dessvärre inte mina manualer tillgängliga just nu... Det är förmodligen en himla enkel manöver, men jag hittar det inte... Hjälp..h....! Sitter med Logic Pro 7
chrisB Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Transpose. i själva spår eeeeh vad den nu heter . . om du vill transponera en eskild loop/audio fil. annars så Global track för att transponera en låt
frelin Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 de gröna looparna går i vilken tonart som hellst eftersom när man öppnar dem så får man upp själva intrumentet... du måte ju ställa in tonarten i globaltracks som nämts tidigare... e den grön kaan du ju bara gå in i matrix editorn och dra lite i tonerna...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.