utter Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 (redigerat) God afton! (Eller morgon eller dag, beroende på när ni läser) Jag har hyfsat nyligen gått över från 5 års FL Studio användande till Logic, och det mest känns väll bra såhär i början, förutom att jag inte kan lägga till AU pluggar? jag lyckades med gratissynten crystal, vilken var den första jag prövade med. Men sen nu idag när jag försökte lägga in Albino 2 så går det inte? Jag har lagt .component filen i rätt mapp och allt borde stämma, men pluggen dyker inte upp i Logic. Någon som vet vad som kan va fel? Jag är helt sjukt tacksam för hjälp! Redigerat 31 januari 2007 av utter
Elof (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Logic på mac jobbar inte med VST, men eftersom du säger .component så talar du om en AUplugg. den ska ligga i hd/library/audio/plugins/components Om du kör logic på pc så ska vstpluggen ligga i en mapp som måste ligga i samma mapp som programmet, mappen brukar heta emagic om jag inte minns fel. mappen där du ska lägga vst pluggen heter VST-plugins.
utter Postat 31 januari 2007 Trådstartare Postat 31 januari 2007 (redigerat) oj, sorry skrev fel, jag kör på mac, och det är en AU-plugg japp. men jag har lagt den i exakt den mappen. det är det som är mysko. laddade ner lite andra gratissyntar nu för att testa och dom dyker inte heller upp. skitskumt. Redigerat 31 januari 2007 av utter
Psyience (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Om du har en Intel-mac, kolla så plugin-en är universal binery kompatibel.
utter Postat 31 januari 2007 Trådstartare Postat 31 januari 2007 ah där sa du nått, som jag precis satt och tänkte på 😳 det enda jag hittar är att pluggen är från 2004 så antagligen är den inte ub-kompitabel. fan också. ohwell, tack för hälpen alla!
frelin Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 öppna logic au manger från menyn och kolla ifall den tillåts av logic... annars kan man typ tvinga den att starta...
Linus Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 det enda jag hittar är att pluggen är från 2004 så antagligen är den inte ub-kompitabel. Har du kollat uppdateringarna? Albino fanns som betaversion i UB för ett halvår sedan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.