Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Square/pulse-vågform (leta fram rätt karaktär genom att ändra på pulsvidden) och rätt inställningar på lågpassfiltret (styrd av en envelope - filtret öppnas mer efter anslaget) borde kunna fixa till det där hyfsat enkelt...

Har ingen koll på softsynthar, men de flesta borde kunna låta ungefär sådär.

Redigerat av android
Postat
Square/pulse-vågform (leta fram rätt karaktär genom att ändra på pulsvidden) och rätt inställningar på lågpassfiltret (styrd av en envelope - filtret öppnas mer efter anslaget) borde kunna fixa till det där hyfsat enkelt...

Förstår inte heelt vad du säger ? Någon annan som kan förklara liite enklare , kanske ge exempel på en synth som har ett väldigt likt ljud eller hur man gör ljudet i någon kännd synth? Jag har z3ta+ , v-station och reFX Vanugard.

p.s.

Android ta det med en nypa salt! att jag är för korkad att förstå vad du säger har ingenting med dej att göra, tack för ditt svar!

d.s.

Postat

Förstår inte heelt vad du säger ? Någon annan som kan förklara liite enklare , kanske ge exempel på en synth som har ett väldigt likt ljud eller hur man gör ljudet i någon kännd synth? Jag har z3ta+ , v-station och reFX Vanugard.

p.s.

Android ta det med en nypa salt! att jag är för korkad att förstå vad du säger har ingenting med dej att göra, tack för ditt svar!

d.s.

Vad han beskriver i sitt inlägg är hur du rattar fram det ljudet i en vst synth.

Alltså att du skall rattafram det själv.

Det han beskrev var vilka rattar du skall vrida och vilken emvlope du skall automatisera för att fixa ljudet.

sen spelar det inte större roll vilken synth det är, principen är den samma!

Postat

Tjena, laddade ner en prov version av z3ta+ men får det ej att fungera. Måste jag flytta filerna och lägga dom i någon speciell map?

Haré fint!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.