jocce29 (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 hehe...jag har inte fått någon riktig koll på hur ja kan koppla in lurarna tillsammans med högtalarna, vilken inställning ska man ha på datorn? vart ställer man in det? Har ett Hercules mixerbord utan någon ingån för lurar. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocce29 (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Ingen som vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 hehe...jag har inte fått någon riktig koll på hur ja kan koppla in lurarna tillsammans med högtalarna, vilken inställning ska man ha på datorn? vart ställer man in det? Har ett Hercules mixerbord utan någon ingån för lurar. 🙂 en sak e säkert.. du ska definitivt inte ha lurarna kopplade mot en ingång..!! du ska kolla efter headphone eller liknande utgång! vad för hercules mixrt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocce29 (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Menade naturligtvis utgång, och det har jag hittat på datorn, men när ja kopplar in dom så kommer ju allt ljud ut i lurarna o så ska de väll in vara.?Inställning på datorn? Har ett hercules som ja köpte på netonnet för 2100 eller liknande. Tack för svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Är det en Hercules mk2 djmixer så har du hörlursutgång på framsidan. Nedanför joghjulet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocce29 (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 finns inget på den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocce29 (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Det är en inställning på datorn, men kan någon snälla säga vad det är? Hittar inte något som en påminner om en sådan inställning. Den som kan berätta för mig kan nästan få en glass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robbery Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Hmm... en hecules-mixer från netonnet... då finns det en hörlurstgång på framsida, förstår inte varför det skulle va i datorn... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocce29 (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 de va de jävligaste! De finns ingen utgång på framsidan!!! Kan ni inte förstå det! Jag får ta hörlurssladden och stoppa in den i ljudkortet. Sedan måste jag troligtvis ändra en inställning på datorn, och det är bara det jag vill veta. inte att mitt mixerbord har en utgång på framsidan vilket den inte har. Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robbery Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Hmm... men vad har du för ljudkort då? Svårt att sägavad du ska göra för inställning annars... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Om du tar ett djupt andetag. Ger folk härinne en vettig beskrivning av vad du har för prylar (dator, ljudkort, mixer), skriver vad det är för modell/märke kanske du kan få den hjälp du vill ha. Det vi vet nu är att du har en dator, en Hercules mixer och antagligen ett par hörlurar. Det är ganska vagt. Tycker inte du det också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocce29 (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 det är också ett hercules, vet inte riktigt va de är för modell men kosta runt 500 lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robbery Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Som Bone skriver, vi kan nog behöva mer information om sakerna, inte bara vad det är för fabrikat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocce29 (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 ok, så ni vet inte om det bara finns en inställning på datorn som finns oavsett vad det är för ljudkort, annars är det säerligen ljudkortet som är kass. eller va tror ni. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lexor Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 (redigerat) Kan det vara en sån här du köpt ? Hercules-DJ-Console-MK2.jpg 😕 Använder du Virtual DJ eller Traktor DJ eller kanske något annat ?.. Redigerat 6 februari 2007 av Lexor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 (redigerat) Vilken massa skitsvar du fick 😉.. Men en sak funkar bra är Samsons C-control.. Kolla in den på http://www.samsontech.com/products/product...=1650&brandID=2 EDIT: På köpet får du en "talback kanal" också 😱 Redigerat 6 februari 2007 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjHultin Postat 18 september 2007 Dela Postat 18 september 2007 Tjena 😎 jo det är Enkelt pysen 🙂 det finns flera sett t.ex. om det är en stationär dator: Du kan då helt enkelt använda Moderkortets inbyggda Ljudkort och ställa in i virtual Dj ( eller vilket program du använder ) så att det som ska till Lurarana skicaks genom det ljudkortet. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 Gäsp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 19 september 2007 Dela Postat 19 september 2007 hehe...jag har inte fått någon riktig koll på hur ja kan koppla in lurarna tillsammans med högtalarna, vilken inställning ska man ha på datorn? vart ställer man in det? Har ett Hercules mixerbord utan någon ingån för lurar. 🙂 Jag förstår inte ditt problem riktigt? Vet du inte hur du kopplar in lurarna/högtalarna är det lite tidigt att börja snacka om hur du ska göra inne i datorn. Och har du kopplat in lurarna/högtalarna, vad är felet?, låter det inte? Om du har PC: Prova Kontrollpanelen--> Ljud och ljudenheter --> Ljudenheter Om du har mac har jag ingen aning 😄 Ge oss mer info! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 21 september 2007 Dela Postat 21 september 2007 VM i värdelösa svar. Grabben har köpt en Hercules Midi-kontroller, alltså versionen utan ljudkort som givetvis saknar hörlursutgång på framsidan. Hur du ska rigga det hela beror på vilket program du använder och vilket ljudkort du har. Kör du med datorns inbyggda kommer du inte kunna lyssna på en låt samtidigt som en annan spelas - för detta krävs ljudkort med två utgångar, alternativt två ljudkort. Men det beror som sagt lite på vilket program du hade tänkt använda ihop med Herculesen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjHultin Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 hehe...jag har inte fått någon riktig koll på hur ja kan koppla in lurarna tillsammans med högtalarna, vilken inställning ska man ha på datorn? vart ställer man in det? Har ett Hercules mixerbord utan någon ingån för lurar. Snälla snälla du som gjorde Forumet.... VA Liiiiite mer aktiv tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.