peterpop Postat 17 augusti 2004 Postat 17 augusti 2004 hej.... ....jag har problem med installationen av Hypersonic på min PC - installationen verkar inte slutföras fullt ut, inte heller när jag tryckt in the dongle. Hypersonic finns visserligen som VST i Cubase, men kan när som helst under användande sluta att svara i Cubase. Hypersonic funkar dock i sig, men har tappat kontakten med Cubase. Jag misstänker att den märkliga installationen ligger till grund för problemet. Någon som har en lösning? thanks, peterpop
peterpop Postat 17 augusti 2004 Trådstartare Postat 17 augusti 2004 tror inte det! hur/vad göra? thanks, peterpop
spaceman Postat 17 augusti 2004 Postat 17 augusti 2004 tror inte det!hur/vad göra? thanks, peterpop Om du köpt Hypersonic, eller om det är demovarianten man får med om man uppgraderar från Cubase 1 till 2, så ska du ha fått en kod som du ska använda när du kör licensmanagern till dongeln (uppkopplad mot internet), samma förfarande som när man uppgraderar Cubase. Annars fungerar inte Hypersonic om den inte är registrerad i dongeln. Lite nytt från Steinberg när det gäller deras VST pluggar.
peterpop Postat 17 augusti 2004 Trådstartare Postat 17 augusti 2004 jorå jag har köpt, men jag har inte fått med en kod. enligt musikpunkten i sthlm som jag köpt ifrån ska jag bara behöva installera Hypersonic samt installationsprogrammet Syncrosoft License Control Setup för att få igång dongeln och för att få dongeln att funka med hypersonic. och allt det där lyckas jag med.... :-) under start/program finns syncrosoft-menyn så det verkar ok. musikpunkten menar att aktiveringen över internet endast skall behöva göras om man har köpt en nedladdning av programvara. vad tror du? peterpop
spaceman Postat 17 augusti 2004 Postat 17 augusti 2004 jorå jag har köpt, men jag har inte fått med en kod. enligt musikpunkten i sthlm som jag köpt ifrån ska jag bara behöva installera Hypersonic samt installationsprogrammet Syncrosoft License Control Setup för att få igång dongeln och för att få dongeln att funka med hypersonic. och allt det där lyckas jag med.... :-) under start/program finns syncrosoft-menyn så det verkar ok. musikpunkten menar att aktiveringen över internet endast skall behöva göras om man har köpt en nedladdning av programvara. vad tror du? peterpop När jag köpte uppdateringen för SL2 på Musikpunkten i Sthlm, så fick jag en aktiveringskod för själva Cubase uppgraderingen, samt en kod för att kunna ladda in demo varianten av Hypersonic i dongeln med Syncrosoft License Control Setup. Har du endast köpt Hypersonic, så borde det följa med en aktivieringskod. Det vore konstigt ifall Steiberg levererar en separat dongle för Hypersonic då det är smidigare att ha allt i en dongle. Det Musikpunkten menar att aktiveringen över internet endast skall behöva göras om man har köpt en nedladdning av programvara tycker jag låter konstigt. Isåfall skulle man ju inte behöva uppgradera dongeln när man uppgraderar Cubase från cd. Jag skulle rekomendera dig om du är registrerad användare hos Steinberg att skicka en fråga till dom hur det förhåller sig betr detta med Hypersonic och donglar etc när man separat köpt Hypersonic. Är det så att du måste ha en aktiveringskod, som du inte fått, så tycker jag du ska ta kontakt med Musikpunkten och be dom reda ut röran åt dig. Ps: Har du kollat igenom allt i kartongen ?
fredrik @ mi7 Postat 17 augusti 2004 Postat 17 augusti 2004 Hej på er. När man köper Hypersonic behöver man inte ladda ner någon licens, den finns redan på den nyckel som ligger i kartongen. Däremot skall du kanske uppdater licens Control Center. Du hittar den senaste versionen på www.syncrosoft.com Om du har problem så ber jag dig ta kontakt med vår support genom att fylla i kontakt formuläret under "service" på vår site. Sedan blir du kontaktad av någon som an lösa ditt problem. Denna veckan har vi många bort från kontoret p.g.a. semester så det kan ta lite längre tid att få svar än normalt, jag hoppas att du har överseende med detta.
peterpop Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Postat 18 augusti 2004 Jag har uppdaterat licens Control Center, men utan förbättrat resultat. Har kontaktat er support via formuläret. Supertack! peterpop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.