Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett US-122 ljudkort som jag vill koppla till FL-Studio. Har tidigare använt Cool Edit för att spela in sång men vill nu spela in direkt i FL. När jag tar upp mixern in FL kan jag dock inte välja mitt ljudkort på IN. Jag har inga alternativ alls där förutom "NONE" förstås. FL känner dock av ljudkortet på OUT där jag kan välja US-122. Har varit framme och klickat mig runt i options här och där men inget händer.

Känns som ett rätt så enkelt proböem att lösa så hoppas på hjälp!

Annons
Postat (redigerat)

vikken version av FL Studio kör du?

verkar som vissa haft problem med versioner innan 4.5.1... testa även att tanka hem senaste drivisarna till ljudkortet på tillverkarens hemsida...

Redigerat av Carl_B
Postat (redigerat)

Har version Producer edition 4.1.0.

Har förstått att jag måste använda ljudkortet som ASIO, men när jag väljer bland output alternativen i Audio Settings och då väljer ASIO US-122 (16) eller ASIO US-122 (24) så kommer ett errormeddelande upp som säger att "The needed sample rate (44100Hz) couldn't be set or is not supported by the ASIO-driver. Please try other sample rates." Vad jag förstått bör jag ej använda mig av andra "sample rates" och helt riktigt så spelas inte mina produktioner med andra sample rates.

Ska ladda ner senaste drivrutinerna och återkommer.

Edit: Fixat. Handlande bara om att jag saknade rätt drivrutin.

Redigerat av Saturday

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.