Bone Postat 28 januari 2007 Dela Postat 28 januari 2007 (redigerat) Hallå. Satt igår och skulle spela in "The Scientist" av Coldplay i Cubase SL3 för att en polare ska få ha lite skoj och sjunga på den. Jag vet sedan tidigare att den inte är riktigt stämd och mycket riktigt när jag importerade den och spelade till så märker man är allt är lite skevt stämt. Finns det något sätt man kan justera stämmningen på midikanalen bara lite. Jag har ingen bra VST-Pianoplugg utan sitter med Sfz och kör en gratis soundfont. *edit* Skrev in version av Cubase. Redigerat 28 januari 2007 av Bone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 28 januari 2007 Dela Postat 28 januari 2007 (redigerat) Konstant pitchbend borde funka. Edit: Då ändrar du alla toner lika mycket. Du kanske vill ha surare. Redigerat 28 januari 2007 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 28 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2007 Oj så uppenbart. Tänkte inte ens på att jag kunde lägga in konstant. Satt igår och "stämde" med pitch-hjulet för att se hur mycket "fel" det var. Tackar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 28 januari 2007 Dela Postat 28 januari 2007 Man ser inte skogen för alla träden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shellosiris Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 Åhh, det är exakt samma problem som jag har! Felet är bara att jag är så pass grön att jag inte ens vet hur man får fatt på denna "pitchbend"! 😄 Jag skulle vara enormt tacksam om någon kunde gen en pensionärs-anpassad (nä, jag är inte över 65, men på ungefär samma teknologiska nivå, känner jag) beskrvning för hur man stämmer midi-filer! Enormt tacksam, faktiskt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.