Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Schå Jocke.

Gjorde "skalningen" i Logic när jag slutligen "bouncar" (skapar en stereo wav-fil) av mitt projekt i Logic och mina val ser ut som följer:

File Format: Wave

Resolution: 16 Bit

Sample Rate: 44100 (CD-DA)

Stereo File Type: Interleaved

Surround Bounce: Off

Dithering: POW-r #3 (Noice shaping) <-- Per Boysén tipsade om detta i ett Studionummer

Och programet jag använde för att skapa en CD-skiva heter WaveBurner som följer med vid ett köp av Logic 7 Pro.

Hoppas att dessa svar ger lite klarhet i dina frågor 😉

Redigerat av Implasticyde
Annons
Postat

Ahh... Jag visste inte att man kunde ändra samplerate vid bouncning i logic... Tack! Ska testa pow3 dithring också och jämföra...

Ska fan börja prova att köra i 96khz ända till mastring och se om systemet pallar... Har testat mer nu och jag hör faktiskt ganska stor skillnad på hur speciellt waves låter i 96 jämfört med 41... måste dock testa om jag får samma skillnad med 48 också såklart..

Tack för alla svar!

Jocke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.