Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Kan ju tillägga att jag inte tycker att stålsträngade guror brukar vara värda mer än kanske 2500. tycker man kan hitta en lika skönspelad och nästan lika välljudande stål för 2500 som många som kan kosta typ 6 tusen. skillnaden överväger inte priset för min del. guror över 6 tusen brukar jag inte provspela så ofta, men då jag har gjort det så tycker jag inte att det varit nån woweffekt jämfört med en bra för 2500.

elguror kanske är annorlunda, men känns som om samma sak gäller för nyloner. min gamla yamaha nylon från 50talet, lät bättre och var mycket skönare att spela på än dom nyloner jag prövade igår, fastän dom kostade typ 4000 spänn.

Notera att senaste inlägget är från 2007-02-11. 😉

Annons
Postat
Jag vet inte hur pass ärliga de är med sånnt där.

Är du osäker kan du ta kontakt med Janne Helgé i Växjö, han justerar alltid gitarrerna innan han säljer dem. Och om en gitarr är skit säger han det rakt ut. Han försöker alltså inte lura på nån grejer som inte är bra, även om det är budgetgitarrer. Han säljer Tanglewood också.

http://www.helgeshala.com/

Tummen upp. Kan bara rekommendera hålan efter att ha handlat där.

Postat (redigerat)

Helt klart får man bättre ljud om man går upp i prisklass.

6-7 stålsträngade guror i prisklassen 12-30 tusen spelade jag på en dag.

Sedan ville man liksom inte kolla åt billigare grejer.

När jag får råd att köpa en är en annan sak...

Simon&Patrick gör rätt prisvärda försök för 4500 SEK.

Men spelar man diekt efteråt på en för 12 tusen och uppåt från samma märke eller

Taylor, Martin eller Avalon guitars, ja då märks skillnad.

Men i mer "normala" prislägen kan jag rekommendera Yamaha och även Simon&Patrick

(ska du ned till runt 2000 så krävs nog att Simon&Patrick-gitarren är begagnad.)

Har en Yamaha själv. Prova att beställa från UK, mer gitarr för pengarna.

Dolphin, Gear4Music, Imuso etc. Billigare än tyska webbutiker.

[Edith: tilläggsinfo]

😏

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.