Finito Postat 28 januari 2007 Dela Postat 28 januari 2007 Jag har en innspelning som är gjord i protools. nu vill jag lägga in den filen i reason för att där spela in en bas gång. jag har recyle men när jag fixat om filen till rex format så börjar volymen sakta men säkert sjunka medan jag spelar den i reason. ca 3 min långt musikstycke? Jag har korekta bars and beats vad beror detta på? och eller finns det ett lättare sätt att göra det här på?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 28 januari 2007 Dela Postat 28 januari 2007 Jag har en innspelning som är gjord i protools.nu vill jag lägga in den filen i reason för att där spela in en bas gång. jag har recyle men när jag fixat om filen till rex format så börjar volymen sakta men säkert sjunka medan jag spelar den i reason. ca 3 min långt musikstycke? Jag har korekta bars and beats vad beror detta på? och eller finns det ett lättare sätt att göra det här på?? Varför inte bara exportera ljudfilen och öppna den med en sampler? T.ex. nn-xt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Finito Postat 28 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2007 Detta var faktist exakt det jag sökte efter. ha bara inte haft nytta av det här förut! Så lätt var det! 😄 Tack för hjälpen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 28 januari 2007 Dela Postat 28 januari 2007 ProTools stöder väl Rewire? I så fall kan du synka Reason till ProTools så slipper du exportera till en statisk ljudfil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 januari 2007 Dela Postat 28 januari 2007 ProTools stöder väl Rewire? I så fall kan du synka Reason till ProTools så slipper du exportera till en statisk ljudfil. jepps. de stöds! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fridh Postat 28 januari 2007 Dela Postat 28 januari 2007 Självklart ska du jobba i ReWire-läge, som sagt, en sampling av en hel låt... fine, men ohållbart att försöka jobba så. ReWire is the shit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.