Jump to content
Annons

Recommended Posts

m4k5 (oregistrerad)
Postat

Jag är nybörjare på cubase och undrar hur funkar det kan man köra reason samtidigt som cubase eller koppla ihop dom på nått sätt?

Annons
Postat

Ja visst.

Jag antar att du vill använda ljuden från reason till cubase.

Öppna Cubase först, Reason sedan. Då startas Reason i rewiremode och syncas med cubase. Gå in på devices i cubase och välj reason rewire så kan du använda det ihop.

m4k5 (oregistrerad)
Postat

har prövat men det kommer upp att reason inte kan starta är det nån inställning man måste använda innan?

m4k5 (oregistrerad)
Postat

fölr det e ju så att midin inte funkar i reason då utan bara i cubase ska det va så elelr?

Postat

Hur lyder feltexten du får angående Reason?

Ordagrant?

• 1 månad senare...
Postat

Hijackar denna tråden med en fråga, för jag har inte hittat något bra svar på mitt dilemma någonstans...ännu iallafall.

Visst ska det väl fungera att köra så här:

(Reason)Redrum -->Rewire --> Cubase .....och sedan trycka "rec" i cubase så skriver cubase redrummidispåret från reason över till cubase?

Jag får det bara att fungera om jag tar "rec" och spelar manuellt på synthen, men den vill inte recorda direkt från redrumpattern, eller om jag tar "copy to track" i reason.

Hmm...var det en luddig fråga kanske?

Postat
Visst ska det väl fungera att köra så här:

(Reason)Redrum -->Rewire --> Cubase .....och sedan trycka "rec" i cubase så skriver cubase redrummidispåret från reason över till cubase?

Nej, du får inte över nåt midispår från Reason med ReWire.

Reason har inget midi-out.

Du får in audiosignalerna från de kanaler som kopplats till hardware interface i Reason till Rewire-kanaler i Cubase (aktivera under Device- menyn).

Du får en synkad transporthantering mellan programmen.

Du styr tempo i Reason från Cubase.

Du kan styra enheterna i Reason från midispår i Cubase.

Men det kommer inte att skrivas nåt midispår i Cubase.

Om du vill kopiera midi från ReDrum i Reason till Cubase kan du göra så här:

- kör "copy to track" från ReDrum.

- exportera midi från Reason

- importera midifilen i Cubase

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.