Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 (redigerat) LÅTNAMN: Om du älskar ARTIST/GRUPP:Burnin Sven GENRE:Dance/World/Visa kanske LÅTLÄNGD: 3 och nåt KOMPOSITÖR:Göran PRODUCENT:Shkirman Miush EV. MEDVERKANDE:båda + kanske nån mer vet ej faktiskt INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 5 och 7 meg på ett ungefär beroende på vilken länk man kör på STATUS: Färdig demo Vet inte om jag lagt upp den här tidigare i fall så får ni ursäkta ville bara få tips på hur musiken kan vara gjord. Mitt stalltips är en blandning av vst, samplingar och riktig inspelning. Försökte mig på ett upplägg där jag trodde min fråga skulle ställas men det är som att man liksom inte finns där. Nåväl dom tycker väl man är lite väl mycket novis i frågan och det kan jag väl förstå. Låten är en visa i ett samarbete med Shkirman Miush jag skrev den med traditionell musik, han gillade den och gjorde två versioner en World remix och en World/Dance remix. Låten är nån snutt för stor för att ladda upp till Studios server så ni får hålla tillgodo med mina Sound Click länkar. En fördel det är ju att det går att lyssna direkt och även via modem om man kör på lofi länken. Har frågat herr Shkirman ett par gånger hur han gör men han vill tydligen hålla på sin yrkeskunskap så det är en hemlighet. Nån som känner igen loopar, syntar, samplers etc. eller? Om du älskar Dancemix lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4926817&q=lo hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4926817&q=hi Om_du__lskar_dansversionen.mp3 Redigerat 28 januari 2007 av Burnin Sven
equality Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 (redigerat) Jo det är väldigt häftigt med worldmixar men till den här visan är jagtveksam. Visans text och melodi låter skir och finstämd och skulle kanske funka acapella eller till näverlurskomp. Jag får bara inte ihop det med något som låter som världens skördefest på nån strand vid Indiska Oceanen 😆 . Blir bombastiskt, svulstigt på ett sätt som jag inte begriper men det kanske är en smaksak... PS: Gör om länken till HiFi, funkar knappt nu. edit: Jaha, det var inte svar på frågan du ställde. Sry. Djonas kan sånt här, fråga honom. Redigerat 28 januari 2007 av equality
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 (redigerat) Va lustigt det var ju en hifi och en lofi igår hmm fixar det på stört. Jag älskar sånt här (speciellt när det krockar våldsamt) det är därför som jag försöker klura ut hur fan han gör, hifin låter kanon trots att waven konverterats från mp3 till wav tillbaka några gånger pg. av olika anledningar Redigerat 28 januari 2007 av Burnin Sven
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 Tar väl ner den i bitraten lite så kanske den slinker upp här på servern till dom som föredrar det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.