Jump to content
Annons

Hur gör man

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Om du älskar

ARTIST/GRUPP:Burnin Sven

GENRE:Dance/World/Visa kanske

LÅTLÄNGD: 3 och nåt

KOMPOSITÖR:Göran

PRODUCENT:Shkirman Miush

EV. MEDVERKANDE:båda + kanske nån mer vet ej faktiskt

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 5 och 7 meg på ett ungefär beroende på vilken länk man kör på

STATUS: Färdig demo

Vet inte om jag lagt upp den här tidigare i fall så får ni ursäkta ville bara få tips på hur musiken kan vara gjord. Mitt stalltips är en blandning av vst, samplingar och riktig inspelning. Försökte mig på ett upplägg där jag trodde min fråga skulle ställas men det är som att man liksom inte finns där. Nåväl dom tycker väl man är lite väl mycket novis i frågan och det kan jag väl förstå.

Låten är en visa i ett samarbete med Shkirman Miush jag skrev den med traditionell musik, han gillade den och gjorde två versioner en World remix och en World/Dance remix. Låten är nån snutt för stor för att ladda upp till Studios server så ni får hålla tillgodo med mina Sound Click länkar. En fördel det är ju att det går att lyssna direkt och även via modem om man kör på lofi länken. Har frågat herr Shkirman ett par gånger hur han gör men han vill tydligen hålla på sin yrkeskunskap så det är en hemlighet. Nån som känner igen loopar, syntar, samplers etc. eller?

Om du älskar Dancemix

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4926817&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4926817&q=hi

Om_du__lskar_dansversionen.mp3

Redigerat av Burnin Sven
Annons
Postat (redigerat)

Jo det är väldigt häftigt med worldmixar men till den här visan är jagtveksam. Visans text och melodi låter skir och finstämd och skulle kanske funka acapella eller till näverlurskomp. Jag får bara inte ihop det med något som låter som världens skördefest på nån strand vid Indiska Oceanen 😆 . Blir bombastiskt, svulstigt på ett sätt som jag inte begriper men det kanske är en smaksak... :rolleyes:

PS: Gör om länken till HiFi, funkar knappt nu.

edit: Jaha, det var inte svar på frågan du ställde. Sry. Djonas kan sånt här, fråga honom.

Redigerat av equality
Postat (redigerat)

Va lustigt det var ju en hifi och en lofi igår hmm fixar det på stört. Jag älskar sånt här (speciellt när det krockar våldsamt) det är därför som jag försöker klura ut hur fan han gör, hifin låter kanon trots att waven konverterats från mp3 till wav tillbaka några gånger pg. av olika anledningar

Redigerat av Burnin Sven
Postat

Så då funkar det

Postat

Tar väl ner den i bitraten lite så kanske den slinker upp här på servern till dom som föredrar det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.