Tunnan och Moroten Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 (redigerat) testa kör image/adjust/posterize och välj så liten level som möjligt, ändra sedan från image/mode/rgb till indexed color och välj så lite färger som möjligt, sudda ut onödiga detaljer.. brukar funka ganska bra på små bilder för att de ska bli tydligare.. men kanske lite sterila 😄 Redigerat 19 augusti 2004 av Tunnan och Moroten
Andreas L Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Med tanke på senaste tidens muminassociationer så skulle jag välja en annan avatar... 😆 Just därför...INTE! Tycker ändå att du kan ha din hammagrella logga... den är så snygg! Näää... tacka vettja den med Polkagrisfestivalhatten.
hackeman Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Med tanke på senaste tidens muminassociationer så skulle jag välja en annan avatar... 😆 Just därför...INTE! Tycker ändå att du kan ha din hammagrella logga... den är så snygg! Näää... tacka vettja den med Polkagrisfestivalhatten. Japp, den gillade jag oxå bäst. Den är fortfarande Hammagrella för mig. Så ser han ut i mitt referensbildminne. 😆
hammagrella Postat 24 augusti 2004 Trådstartare Postat 24 augusti 2004 (redigerat) Jättefin SERO. Problemet med att diskutera avatarer är att om man går in några veckor senare och kollar en gammal tråd så hajar man ju ingenting. Ungefär som jag nu skulle skriva: "Öhh, snygga brillor i avataren va!" eller "Ni kanske inte känner igen mig när jag har skägg!!" Fan, nu plötsligt har jag ju skägg? Det är precis det här jag menar 😏 ! Killen med polkagrishatt förresten är Andy Sturmer! Nu har jag bytt igen, för jag såg ju så anfäkta & regera-arg ut som kapten Kolja! Redigerat 26 augusti 2004 av hammagrella
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 fasen, jag skrev ju en låt om den hatten take it back!
hammagrella Postat 27 augusti 2004 Trådstartare Postat 27 augusti 2004 Hatten finns kvar, den har bara varit av under sommaren för att det varit så varmt. Kommer nog på igen här i höst! 😄
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 går det att förminska en bild utan att försämra kvaliten?
android Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Beror väl på om du menar storleken ("yta") eller storleken (kB)? Och svaret är väl iofs ja i bägge fallen, men i det andra fallet är det kanske lite svårare...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 förlåt, var otydlig. frågan var om det går att göra en till ytan stor bild till ytan liten, och ändå ha filstorleken stor. Ny avatar på gång, men den blir i så jäkla dålig var gång jag försöker komprimera den.
L.C Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Hey... Polkagrishatten är ju så vi känner igen allas våran hammagrella. Byt inte. Tycker den är rätt go. Avataren blir ju liksom ens ansikte på forumet och man kan inte plastik operera sig stup i kvarten. 🙁
android Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Det ska gå. I Photoshop så ska man klicka ur en av kryssrutorna där man ställer in bildstorlek, så hålls filstorleken konstant när du ändrar på storleken på bilden. Upplösningen ökar istället. (Oj, nu skriver jag nog sådär oförklarligt igen...?)
Plus o Minus Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Öht tycker jag det bytas avatar för mycket och ofta nuförtiden... rena rama inkarnationsinflationen juh..! Känner inte igen folk längre! <sob> 🙁 det gör du visst silly. ///minus
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 (redigerat) Det ska gå. I Photoshop så ska man klicka ur en av kryssrutorna där man ställer in bildstorlek, så hålls filstorleken konstant när du ändrar på storleken på bilden. Upplösningen ökar istället. (Oj, nu skriver jag nog sådär oförklarligt igen...?) http://www.angelfire.com/oz2/tibet/machinegun.jpg orkar du hjälpa mig, android? du ska få en puss nästa gång vi ses EDIT: Och i vanlig ordning så är det högerklicka och "spara som" som gäller Redigerat 20 december 2004 av maxmaxmax
Plus o Minus Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Det ska gå. I Photoshop så ska man klicka ur en av kryssrutorna där man ställer in bildstorlek, så hålls filstorleken konstant när du ändrar på storleken på bilden. Upplösningen ökar istället. (Oj, nu skriver jag nog sådär oförklarligt igen...?) http://www.angelfire.com/oz2/tibet/machinegun.jpg orkar du hjälpa mig, android? du ska få en puss nästa gång vi ses EDIT: Och i vanlig ordning så är det högerklicka och "spara som" som gäller om inte han hjälper dig så får jag göra det *kanske* ///minus
android Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Sorry, jag hinner nog inte.... Har dessutom inte Photoshop här, och jag har inte kommit överens med gratispogrammet GIMP2 än... Kanske ikväll om ingen annan hinner före.
Einar Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Tänkte bjuda SERO på en oslipad avatar som kan bli nåt...
Påsen Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Premiär för min nya nu! 😉 Jag är skitnöjd. Helt made by my own!
Linus Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Jättefin SERO. Problemet med att diskutera avatarer är att om man går in några veckor senare och kollar en gammal tråd så hajar man ju ingenting. Ungefär som jag nu skulle skriva: "Öhh, snygga brillor i avataren va!" eller "Ni kanske inte känner igen mig när jag har skägg!!" 😄 Fan, nu plötsligt har jag ju skägg? Det är precis det här jag menar 😛 ! Killen med polkagrishatt förresten är Andy Sturmer! Nu har jag bytt igen, för jag såg ju så anfäkta & regera-arg ut som kapten Kolja! Haha! Tyckte det var dags att uppliva en gammal tråd, och det fick bli den här... Den här tråden, som är liknande, blev också rolig att läsa så här efteråt...
PunkMackan (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Lite länktips till er som undrar om saker i Photoshop: www.webdesignskolan.com klicka på Photoshopskolan-knappen. http://www.algonet.se/~stefwest/pskol/ Många tips och tricks. http://photoshoptips.devello.se Mera matnyttigt. Lycka till.
Cloudsurfer Postat 3 juni 2005 Postat 3 juni 2005 kör Uchiha Sasuke som avatar nu och kommer ha den ett tag framöver.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.