hammagrella Postat 16 augusti 2004 Dela Postat 16 augusti 2004 Alltså, jag är helt fullkomligt idiot när det gäller grafisk bearbetning. Typ Photoshop och liknande. Och hajar absolut noll när det gäller pixels och grafikformat. Har hållt på en bra stund här och försökt fixa en avatar som funkar att ladda upp, men hur jag än letar upp småbilder på nätet som jag försöker krympa så går det inte. Dom blir över 10 kb hur man än vränder och vrider på't. Hur fan gör man, step-by-step, för att få till en schysst avatar i rätt storlek? Tills vidare får jag hålla till godo med den här! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 16 augusti 2004 Dela Postat 16 augusti 2004 Hur fan gör man, step-by-step, för att få till en schysst avatar i rätt storlek? Slice'a ner bilden till 64x64 pixels (brukar heta Image Size; Inte Canvas Size - det är arbetsytan). Foto eller liknande med 256 färger eller fler: JPG. Greja med kompressionen tills du kommer ner i lagom antal kilobytes. Tecknade bilder eller bilder med färre än 256 färger: GIF. Här kan man greja med färgantalet, 256 128 64 .. .. Tills vidare får jag hålla till godo med den här! 🙂 Jättefin. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 16 augusti 2004 Dela Postat 16 augusti 2004 Hur fan gör man, step-by-step, för att få till en schysst avatar i rätt storlek? Om du inte får rätt på det så kan du skicka den till mig, så fixar jag det till dig. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 16 augusti 2004 Dela Postat 16 augusti 2004 Testa "Save for Web" i Photoshop om du inte gjort det redan.. där kan man labba med format och färger och "on the fly" se vilken storlek filen kommer att få. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 16 augusti 2004 Dela Postat 16 augusti 2004 Behåll den du har istället. Forumets finaste avatar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 16 augusti 2004 Dela Postat 16 augusti 2004 Öht tycker jag det bytas avatar för mycket och ofta nuförtiden... rena rama inkarnationsinflationen juh..! Känner inte igen folk längre! <sob> 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Jag vill ha en avatar men jag kan inte fixa en på mitt jobb! Finns det någon vänlig själ som skulle kunna göra en åt mig? Tokas? Vad det är spelar inger roll men helst inte nåt av följande: - Hammarbys eller Dif´s klubbmärke - Absolut inte MFF´s dito - Bild på nåt gulligt djur - Nåt sexuelt anspelande Annars går det bra med det mesta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 17 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 17 augusti 2004 - Hammarbys eller Dif´s klubbmärke- Absolut inte MFF´s dito - Bild på nåt gulligt djur - Nåt sexuelt anspelande Annars går det bra med det mesta! 😆 Stor humor! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 - Hammarbys eller Dif´s klubbmärke- Absolut inte MFF´s dito - Bild på nåt gulligt djur - Nåt sexuelt anspelande nu måste jag leta upp en HIF-tutte med mus 😆 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Jag vill ha en avatar men jag kan inte fixa en på mitt jobb! Finns det någon vänlig själ som skulle kunna göra en åt mig? Tokas? Vad det är spelar inger roll men helst inte nåt av följande: - Hammarbys eller Dif´s klubbmärke - Absolut inte MFF´s dito - Bild på nåt gulligt djur - Nåt sexuelt anspelande Annars går det bra med det mesta! Söker man på SERO via Google Images hittar man bl.a denna... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Ha ha ha...tack tack! ...men den där faller under punkt 3... "gulligt djur" Men är det den enda jag kan få tag på får det väl bli den! Tack hackeman! ...vad betyder Sammelt mit Emmy föresten? Om det är nåt sexuelt anspelande så går den bort även för den anledningen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Ha ha ha...tack tack! ...men den där faller under punkt 3... "gulligt djur" Men är det den enda jag kan få tag på får det väl bli den! Tack hackeman! ...vad betyder Sammelt mit Emmy föresten? Om det är nåt sexuelt anspelande så går den bort även för den anledningen! Ingen aning vad det betyder... 😆 jag menade förvisso inte att du skulle använda den på riktigt, mest menat som ett skämt... men OM du mot förmodan vill använda den plockar vi bort texten och formaterar bilden lite bättre... Alterantivt kan du ju själv leta upp nåt du gillar via Google Images så kan Tokas eller jag sen hjälpa dig att avatar-anpassa bilden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Tack tack. Jag ska kolla upp det! Att jag ska ta "elefant-bilden" var ju lite på skämt, men jag börjar gilla den mer och mer... Hoppas bara inte det står "samlag med Emmy!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Nu har jag tittat runt lite. Helt sjukt vilka bilder som kommer upp när man söker på "SERO". Verkar vara ett gaska vanligt hund och kattnamn. Har iaf fallit för denna bild. Jättetack om någon kunde formatera den åt mig. Hackeman? länk: http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DUTF-8%26sa%3DN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Tack Jazzman för hjälpen met Avataren! Är den inte fin???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 De e lugnt 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 17 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 17 augusti 2004 Jättefin SERO. Problemet med att diskutera avatarer är att om man går in några veckor senare och kollar en gammal tråd så hajar man ju ingenting. Ungefär som jag nu skulle skriva: "Öhh, snygga brillor i avataren va!" eller "Ni kanske inte känner igen mig när jag har skägg!!" 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Tack Hammagrella! ...men min avatar är här för att stanna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 (redigerat) Tills vidare får jag hålla till godo med den här! 🙂 Här är en liten som jag gjorde i ordning lite snabbt. Tydligen tagen mot månen: (högerklicka och spara) (originalbild) Redigerat 14 juni 2007 av Olsberg Fil borttagen, mer info: //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Allt snack om avatars så blev jag också sugen att ha en. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 wow, Björn. Trodde bara det fanns en bild av dej, den i tidningen ser man ju överallt 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Tills vidare får jag hålla till godo med den här! 🙂 Här är en liten som jag gjorde i ordning lite snabbt. Tydligen tagen mot månen: (högerklicka och spara) (originalbild) Hehe... Nämen Olsberg, den där lilla bilden ser mest ut som om någon satte sig på kopiatorn på senaste firmafesten... Fast det kanske var det du menade med att det var tagen mot "månen"... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Hehe... Nämen Olsberg, den där lilla bilden ser mest ut som om någon satte sig på kopiatorn på senaste firmafesten... Fast det kanske var det du menade med att det var tagen mot "månen"... 😎 Mumindalen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Nu har jag tittat runt lite. Helt sjukt vilka bilder som kommer upp när man söker på "SERO". Verkar vara ett gaska vanligt hund och kattnamn. Har iaf fallit för denna bild. Jättetack om någon kunde formatera den åt mig. Hackeman? länk: http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DUTF-8%26sa%3DN Sorry, Jazzman hann visst före medans jag satt fast framför KISS... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 Tills vidare får jag hålla till godo med den här! 🙂 Här är en liten som jag gjorde i ordning lite snabbt. Tydligen tagen mot månen: (högerklicka och spara) (originalbild) Örrkhh...!! Vad är det där för något?? Rix' fråga känns ju inte helt avlägsen.. 😎 Men snygg frilla iaf! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2004 Hmm, nu har jag fått ordning på det där med fajl-storlekar, verkade ha strul med uppladdning från andra datorn också... så jag är glad igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 18 augusti 2004 Dela Postat 18 augusti 2004 (redigerat) Med tanke på senaste tidens muminassociationer så skulle jag välja en annan avatar... 😉 Redigerat 18 augusti 2004 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2004 Med tanke på senaste tidens muminassociationer så skulle jag välja en annan avatar... 😛 Just därför...INTE! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 18 augusti 2004 Dela Postat 18 augusti 2004 Med tanke på senaste tidens muminassociationer så skulle jag välja en annan avatar... 😛 Just därför...INTE! Respekt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 19 augusti 2004 Dela Postat 19 augusti 2004 Med tanke på senaste tidens muminassociationer så skulle jag välja en annan avatar... 🙂 Just därför...INTE! Tycker ändå att du kan ha din hammagrella logga... den är så snygg! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.