Jump to content
Annons

DJ EQ - Energy

Exaroz (oregistrerad)

Recommended Posts

Exaroz (oregistrerad)

LÅTNAMN: Energy

ARTIST/GRUPP: DJ EQ

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 1:56

KOMPOSITÖR: DJ EQ

PRODUCENT: DJ EQ

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.55 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: http://www.speedyshare.com/759531911.html

Hej jag håller på att med en trance låt i Reason 3 och skulle vilja ha lite tips och kommentarer. 😎

Redigerat av Gäst
Dela på andra sajter

Annons
Exaroz (oregistrerad)
Min första fråga är:

Hur kan den va 19.6 Mb stor och 1:56 lång?

Den ligger .wav som är ett dåligt format. jag brukar använda wavpad för att konvertera till mp3 men nu funkar det inte längre 🙂. Om jag konverterar med itunes så kan man inte lyssna på låten i webbläsaren utan måste ladda ner för att kunna lyssna.

Dela på andra sajter

OK har lyssnat!

du lyckats få till ljudkvaliten, det låter rätt så cleant. +1

Jag tycker att du ska ändra på hihatsen i början, den rytmen låter inte speciellt skön i mina öron, fyller ingen funktion. börja istället vid 00:08, så blir det lite mer tryck på direkten!..

Fint drag sen när kick och bas kommer in, påminner lite om 4 Strings, vilket bara är bra!

Melodin tycker jag du måste fixa, den låter lite random... och lite för tunn i ljudet

efter "energy" kommer in så låter det fin fint, simpel men skön basgång som bara går o går. Det är en bra grund till låten.. men en fetare melodi behövs!

Vilket prog sitter du med?

Mvh

Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)

Tack, jag använder reason och tyvärr så går det inte att spara som mp3 :S 🙁

Redigerat av Exaroz
Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)
Du får nog fixa fram nått. Ladda hem nått gratis prog som gör om dina wav filer till MP3.

Typ här: www.download.com

Aaa tack får leta efter ett konverterings program :rolleyes:

Dela på andra sajter

Rörigt men rent ljud, låten saknar bra melodier. Bas ljudet som kommer in vid ca 10 sek, känns helt fel enligt mig. Hihattarna ligger fortfarande i någon slagts baktakt, otajt! "Energy" vocal samplingen måste bort, så hemskt sånt.

Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)
Rörigt men rent ljud, låten saknar bra melodier. Bas ljudet som kommer in vid ca 10 sek, känns helt fel enligt mig. Hihattarna ligger fortfarande i någon slagts baktakt, otajt! "Energy" vocal samplingen måste bort, så hemskt sånt.

Det där med melodierna har jag funderat länge på 😉 men tack för tipsen 😆

Dela på andra sajter

vetefan vad ja ska säga... väldigt simpel. melodin är helt i otakt försök nyna melodin o sedan göra den brukar bli bra då 😆 sen dom där höga tonerna får ont i mina öron 😉 dämpa dom lite. sedan skulle ja vilja se "saw" ljud det får upp en låt väldigt mycket... basen va det enda som var bra. hi-hatsen i början har ingen takt 😆 försök få på nått bättre i början.. till vad som skall hända efter är att en grymt bra athmosphere ska komma in med något litet tyst arp ljud som sedan utvecklas till melodi.

Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)
vetefan vad ja ska säga... väldigt simpel. melodin är helt i otakt försök nyna melodin o sedan göra den brukar bli bra då 😆 sen dom där höga tonerna får ont i mina öron 😉 dämpa dom lite. sedan skulle ja vilja se "saw" ljud det får upp en låt väldigt mycket... basen va det enda som var bra. hi-hatsen i början har ingen takt 😆 försök få på nått bättre i början.. till vad som skall hända efter är att en grymt bra athmosphere ska komma in med något litet tyst arp ljud som sedan utvecklas till melodi.

Oh.. Det var mycket men tack för tipsen 😛

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.