Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja här kommer en till liten fråga om CPU..

Har nyss införskaffat Pro Tools med en Mbox2, har en vaio laptop, snart 3 år gammal.. (ska pensioneras när jag har råd..)

Har sedan tidigare Live och har spelat in o lekt utan större problem. Nu, så fort jag sätter igång Protools eller Live med Mboxen, så börjar datorn surra som en gräsklippare och i aktivitetshanteraren står mellan 98-100% cpu användning, MEN, enligt mätarna i programmet, (både i Live och Protools) så ligger den på noll! Hur i hela friden går det här ihop? Blir lite skraj när datorn tuggar som den gör, utan att jag ens börjat att spela in några spår.

Om någon har en förklaring vore jag otroligt tacksam..

Annons
Postat (redigerat)

Tjo jag skrev ju hur det ligger till i din andra tråd om nästan samma fråga 😉Denna

Och titta på cpu mäteren i ProTools.... där ser du cpu

användningen.

borde va på noll ja om du inte har spelat in några spår.

Redigerat av Bobogura
Postat

Appropå det, dum fråga kanske, men antar man att CPUbelastningen är jämnt för delad över båda kärnorna? För det är ju bara en stapel i PT (vet inte hur det är med PTHD, dock...).

Postat

jo jag vet att det nästan är samma fråga, men ändå inte 😎

för jag undrade hur det kan komma sig att datorn säger att cpu är nästan 100%, medan programmet säger 0. det har inte hänt med förra ljudkortet (presonus 1394), men händer nu med Mboxen. nån som vet varför?

och det är bara en processor, det är väl samma sak som kärnor?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.