Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har nu skaffat 2st mickar och mickar upp min akustiska med dom. Spelar då in 2st monospår i Cubase som jag sedan mixar med. Men efter som min datorn inte klarar av så jätte många plugins när man ska mixa med dom (t.ex. reverbs och limiters osv.) så skulle det vara väldigt praktiskt om man kunde forma en grupp med dom 2 spåren och då lägga på effekter på dom. Går detta och isåfall hur gör man?

Jag har försökt söka för jag trodde att denna frågan skulle ha ställts förut vilket den säkert har så länka gärna till andra trådar eller hemsidor med svar på frågan

Tack på förhand /Elis

Annons
Postat

Hej där 🙂

Antingen skapar du ett FX channel track där du har dina reverb etc och reglerar hur mycket du vill ha på dina ljud till höger i din Channel settings "e-knappen" mpå

det spåret du önskar effekt.

eller

Skapa Group channel track, den kommer skapa en kanal som heter Group 1.

Sen talar du om i dina spårs editor 1 och 2 vart ljudet ska ut. I editorns "out" väljer du nu istället Group 1 för att få ljudet genom Group1.

sen editerar du vst & eq i din group 1 kanal under dennas "e".

Dålig på att förklara, alla ser vi saker olika men jag hoppas det var till lite hjälp 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.