Muncken87 (oregistrerad) Postat 27 januari 2007 Dela Postat 27 januari 2007 Hej för igår så köpte jag Roland SH-201 synthen sen installerade ajg alla drivruitner o allt som kom med. sen öppnade jag cubase och testade att spela in några medlodier från synthen men så blev det bara midi filer.Mina monitorer är kopplade till main outen i mixern och min synth liger på line in på mixern. men jag hade velat veta hur man först gör en midifil och sen spelar in audiot från den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 27 januari 2007 Dela Postat 27 januari 2007 (redigerat) Först spelar du in Midin på ett Midi spår. Sedan markerar du ett audiospår trycker record och låter synthen spelas med midi spåret. Eller så ställer du dig på ett audiospår och lirar direkt på synthen och struntar i midin. Men då kan du ju inte kvantisera sedan. Redigerat 27 januari 2007 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muncken87 (oregistrerad) Postat 27 januari 2007 Dela Postat 27 januari 2007 men om ajg öppnar en audio fil och sen spelar på synthen så kommer det ju inget ljud ifrån den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 27 januari 2007 Dela Postat 27 januari 2007 men om ajg öppnar en audio fil och sen spelar på synthen så kommer det ju inget ljud ifrån den. Skapa ett midispår...välj din synth som input Spela in det du vill höra Sätt midispåret att spela upp i din synth Koppla synthens main out till ingången på ditt ljudkort Skapa audiospår Välj ljudkortet som ingång Rec markera audiospåret Tryck på rec när markören är i början av midin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 27 januari 2007 Dela Postat 27 januari 2007 men om ajg öppnar en audio fil och sen spelar på synthen så kommer det ju inget ljud ifrån den. Skapa ett midispår...välj din synth som input Spela in det du vill höra Sätt midispåret att spela upp i din synth Koppla synthens main out till ingången på ditt ljudkort Skapa audiospår Välj ljudkortet som ingång Rec markera audiospåret Tryck på rec när markören är i början av midin Precis så menade jag också, om än lite otydligare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 27 januari 2007 Dela Postat 27 januari 2007 Har du inte någon polare i närheten som kan visa dig lite? Det låter som om det är plats för en grundkurs,,, i alla fall en förberedande kurs inför grundkursen?! (Hoppas att du tog det för var det var. Vi har ju alla varit i din situation, typ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.