hanna (oregistrerad) Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 Den sista kommentaren är lite svår att göra något åt - nu har jag ju den rösten jag har, och bandet spelar reggae... 🙂 Har inte riktigt tänkt på saken tidigare, men det ligger kanske något i det. Jag kommer ju från ett annat håll egentligen, jazz/blues snarare, och kastade mig mest in i detta utan att analysera HUR man egentligen "bör" sjunga... Samtidigt blir det lite trist kanske om man inte vågar glida mellan genrer för att man begränsas av sin röst. Hoppas snarare att det ska leda till att jag utvecklar min teknik och mitt sound... 😎 I övrigt - stort tack för all respons såhär långt!
Jon Rinneby Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 Jag kommer ju från ett annat håll egentligen, jazz/blues snarare, och kastade mig mest in i detta utan att analysera HUR man egentligen "bör" sjunga... Samtidigt blir det lite trist kanske om man inte vågar glida mellan genrer för att man begränsas av sin röst. Hoppas snarare att det ska leda till att jag utvecklar min teknik och mitt sound... Väl talat
tofumannen Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 (Har inte läst de andra inläggen) I mina ovana öron(diggade lite bob marley på 80-talet men det är allt) så svänger det skönt. Bra låt. Särskilt gillar jag sången. Den ligger ganska lågt i tonhöjd vilken jag tror bidrar lite till den lite sensuella prägeln. Enda man kan gnälla på är att det inte är supertight i bandet rakt igenom
Tokai Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Den sista kommentaren är lite svår att göra något åt - nu har jag ju den rösten jag har, och bandet spelar reggae... 🥰 Har inte riktigt tänkt på saken tidigare, men det ligger kanske något i det. Jag kommer ju från ett annat håll egentligen, jazz/blues snarare, och kastade mig mest in i detta utan att analysera HUR man egentligen "bör" sjunga... Samtidigt blir det lite trist kanske om man inte vågar glida mellan genrer för att man begränsas av sin röst. Hoppas snarare att det ska leda till att jag utvecklar min teknik och mitt sound... 😉 Det var inte sången eller din sångstil som jag hade kritik emot utan snarare själva sångmelodin i låten, som jag inte tyckte stämde så bra ihop med en reggaelåt. Det är för att jag lyssnat mycket på Bob Marley, antagligen Fattar du vad jag menar? 😆
hanna (oregistrerad) Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Uh-huh! Då förstår jag. (För övrigt har du ju all rätt att ha synpunkter även på min sångstil, det är ju en smakfråga, så det var inte SÅ jag menade... mest att det kändes lite hopplöst, typ hur fan ändrar jag på den förutsättningen?) 😏 Kan dessutom säga att jag egentligen håller med dig. Det är nog en ganska otraditionell melodistämma för att vara reggae... (Kan bero på att jag aldrig hållit på med detta innan utan bara gjorde vad jag kände för. 😲 ) Hursomhelst, tack för kommentarer! Det är jättekul att så många tar sig tid att lyssna och tycka till. Allt är till nytta!
hanna (oregistrerad) Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 (redigerat) Och kommentera gärna! 🙂 Redigerat 1 februari 2007 av hanna
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.