Jump to content
Annons

Katten som inte visste att han var en katt


milton

Recommended Posts

Annons

Den var extrem. Vi har iofs en katt som älskar trädgårdsslangen och försöker bita av vattenstrålen. Han får en dusch emellanåt då men bryr sig inte om det.

Bada däremot skulle han aldrig få för sig, även om han gärna står på badkarskanten och dricker badvattnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad söt!!!!! 🙂

Ioförsig påminner det lite grand om min ena katt. Sätter man på kranen, brukar han leka jättemycket med vattnet. Roligast är när han försöker "anfalla" vattenstrålen. Blött blir det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där beror nog helt på hur man presenterar vatten för katten som kattunge.

Om man badar katten ofta vid tidig ålder så tror jag de flesta sådana katter gärna skulle ta sig ett bad eftersom de antagligen skulle inse att de blev rena då (vilket katter tycker om som ni vet) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Han badar PRECIS så som jag själv badar.

Vad är underligt? Förstår inte tråden alls.

😮

Ligger du också i handfatet med strålen på och badar?

Kan du inte lägga upp på youtube och visa? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Han badar PRECIS så som jag själv badar.

Vad är underligt? Förstår inte tråden alls.

😱

Ligger du också i handfatet med strålen på och badar?

Kan du inte lägga upp på youtube och visa? 😆

Var det att katten badade i handfatet som var det märkliga med tråden? Det var väl husse som placerat den där?

Bada är överskattat.

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Finns väl vissa kattraser som gillar att bli badade också?

Turkisk Van är beröm för sina simmatalanger.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

"Katten som inte visste att han var en katt"? Syftar det på att katter inte gillar att bada? Känner inte igen det...

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Katternas natur talar emot att bada. Katternas kroppsvärme (och överlevnad) baserar sig på ett fluffigt pälsmaterial, framförallt det understa lagret av pälsen. Blir katten våt i pälsen ända in till huden så löper den risk för att förkyla sig. Så, dess naturliga rädsla för att bli genomblöt eller allmänt bli våt är helt befogad och normal. Som redan nämnt, har sedan vissa raser speciella egenheter, och som juutchuub bevisar finns det också individuella skillnader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg, när jag var 8-9 år, att jag försökte tvätta av vår ena katt när han, av någon anledning, haft en klättertur en bit upp i skorstenen. Han fastnade med klorna i mitt skinn, så mkt panik fick han..

Väldigt lugn katt annars, som stod ut med det mesta, t.o.m. barnfamiljer 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är nåt jag
.

Jag misstänker mutation - början på en helt ny art! 😎

Med största sannolikhet är den här katten en turkisk Van.

De gillar att bada. Inte bara det utan dom apporterar gärna saker som en hund ! 😮

Är faktiskt inte så ovanligt, den ena av mina katter brukar vid vissa valda tillfällen göra samma sak. 😎

Fast så klart, bara när han själv vill... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...