Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är mycket fundersam...

Ska ja köpa ett Motu Ultralight.. eller köpa det i samma prisklass..

MOTU 8pre..

Någon som vet om de är någon skillnad på dessa?

utöver att det är 8 preamps på just Motu 8 pre.. !?!

Hjälp mig musikvänner...

Annons
Postat (redigerat)

ultralight kan köras med endast firewire, men 8pre kräver extern strömförsörjning...

EDIT;

Du får nog berätta lite mer utförligt vad du ska ha kortet till.... Akustiska inspelningar? Line:at? Midi?

Redigerat av Umemagnus
Postat

Magnus är ju inne på rätt linje...

Motu's ljudkort håller generellt hög klass, så det spelar i den avsikten inte så stor roll vilket du köper... 😆

Men beroende på vad du har för öviga prylar och vad du vill göra så spelar det en himla stor roll vilket av Motu korten du använder... 😎

Själv kör jag på Traveler och är hel nöjd med hur det funkar... 😳

Postat

Jag kommer att använda det i min studio, där jag spelar in..

Ak gura, el gitarr, bas..

Sedan för sång har ja en Bluebird mic..

Och en del midi blir det allt..

Postat
Jag kommer att använda det i min studio, där jag spelar in..

Ak gura, el gitarr, bas..

Sedan för sång har ja en Bluebird mic..

Och en del midi blir det allt..

Har du bra preamps?

Hur ser din summering ut, hur har du tänkt att få ut lyssningen monitorer/lurar...?

Traveler är ett himla bra alround kort som har en inbyggd mixer, 4 skapliga preamps och hörlurstappning... Det har oxå mellan 8 -22 O/I beroende på hur man kopplar...

Postat

nää inga pre amps, musikbörsen säger att motu har rätt bra preams inbyggda i kortet..

Har varit inställd på Light kortet.. fast nu..tycker ja att Pre 8 verkar passa mig bättre..

De borde ju vara byggd på samma sätt?? eller?

/ Hygglo

Postat

jag är oxå väldigt lur på ett 8pre....

att köra med dess egna preamps mot trummor elgitarr bas sång och kanske lite annat oxå ibland efter behov (cowbell!)

tycker det verkar vara ett bra kort för pengarna men jag har juh inte testat det...

Plancka (oregistrerad)
Postat

Sugen på 8pren också men det finns väl inga analoga utgångar? eller? Och för min del spricker det i såna fall på det....

Postat
Sugen på 8pren också men det finns väl inga analoga utgångar? eller? Och för min del spricker det i såna fall på det....

Analoga utgångar? Jodå, på framsidan jar du hörlursutgångar ok på baksidan har du ytterligare två utgångar. Dessa utgångar kan du även mixa hur du vill... OM du vill höra ljudet direkt (helt utan latency) eller via datorn...

Postat

Om du behöver fler utgångar och kanske bara behöver 4 micpres så tycker jag det är mycket bättre att gå upp och köpa ett Traveler då det är ett mycket mer mångsidigt kort. Med tanke på att det inte kostar så mycket mer än ett 8pre så känns det som ett bra val.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Travelern och 828mk2 skiljer sig inte såå mycket heller: 2 preamps och 2 line outs, hur är det med strömtillförseln? Med en 828mk2 en en ADA8000 har man ju 10 micpreampar, en hel drös ingångar och framförallt en otrolig drös med utgångar för diverse submixar eller externa effektburkar. Inte en helt dålig, men kanske inte så portabel lösning?

Postat

Jaha. mer problem då... Attans!

Utgångar behöver jag bara 2 av! 😳

En annan grej ja tänkte på, XLR ingångarna på Motu korten..

Visst är väl det även line ingångar?

Traveler är ju lite äldre än Pre 8.. Logiskt borde ju Pre8 vara en förbättrad sak!?

Ultralight, Pre8 eller traveler..

"Innan tråden var dom bara 2.."

/ Hygglo

Postat (redigerat)
Jaha. mer problem då... Attans!

Utgångar behöver jag bara 2 av! 🙂

En annan grej ja tänkte på, XLR ingångarna på Motu korten..

Visst är väl det även line ingångar?

Traveler är ju lite äldre än Pre 8.. Logiskt borde ju Pre8 vara en förbättrad sak!?

Ultralight, Pre8 eller traveler..

"Innan tråden var dom bara 2.."

/ Hygglo

Det sitter nog i stort sett samma prylar i alla Motu's kort... Vilket nytt kort du än köper idag... 😉

Men vad vi försöker att säja är att det beror på vad du ska ha kortet till, om du har egna bra preamps förut? Hur din summering ser ut? Kör du genom en liten mixer eller tänker du ta allting genom ljudkortet rätt ut... :rolleyes:

Det mest kompletta Motu kortet är utanvidare deras Traveler och det är det nog flera som tycker här...

Men det finns ju andra bra liknande kort som funkar alldeles utmärkt...

Redigerat av Lilleman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.