leafmonkey Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 LÅTNAMN: Tillbaka till Oslo ARTIST/GRUPP: Leafmonkey GENRE: 90s Eurodance LÅTLÄNGD: 5:31 KOMPOSITÖR: Leafmonkey PRODUCENT: Leafmonkey INSPELNINGSÅR: 2007 FORMAT: Mp3 STORLEK: 7.6 mb LÅTLÄNK:tillbaka till oslo Hejsan! Jag är helt ny på detta forum och har tittat omrking lite på demoavdelning. Verkar som detta är en bra sida om man vill få konstruktiv kritik på sina låtar så jag tänkte fläka upp en låt som jag har gjort =) Om låten då; jag gjorde denna för några veckor sedan och är relativt nöjd. Dock skulle jag tro att det är aningen för mycket reverb på pianot och att jag har komprimerat låten allt för hårt... Baskaggen är väl inte heller något att jubla över =( skall även tillägga att jag är ganska ny på det här med mixning och mastering och allt sånt, men jag behvöer all hjälp jag kan få och är mycket tacksam för kommentarer =)
Emulator Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Jo, mycket reverb, och lite väl snäll bas i min smak....bra pianospel dock, kanske lite grötigt? den effekten skulle väl minska med ett´distinktare sound. Skulle vilja att det händer lite mer i låten, men 90talssoundet sitter klockrent! Och kaggen....leta ny 😳 Positiv känsla i låten, upplyftande!
Jejje Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 håller med om att kaggen inte låter bra. Överhuvudtaget är det inte speciellt mycket tryck. Trummorna låter verkligen jättetunna (och just trummorna är ju gansdka viktiga i denna typa av musik) Positiv och trevlig melodi. Pianoslingan skulle verkligen kunna bli riktigt bra om du bara fixade till ljudet lite. Gärna lite mer närhet.
Wernborg Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Får väl instämma med föregående talare ang. trummorna. Mer fläsk helt enkelt. Basljudet är lite väl avslöjande också. Jag skulle föredra ett ljud mer mer botten samt att "anslaget" inte hördes så tydligt, så att det mer blir som att basen finns där men att man inte det inte blir så framträdande som den är nu. Pianot är bra och håller att bygga på tycker jag. Nåt slags tema eller sång hade jag inte blivit ledsen för heller. Mvh Steffo
Eternal Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Hmm, jag blev faktiskt besviken här. Eurodance ska innehålla följande (enligt mig). Snygg brud som sjunger smörigt. Rappliknande läten. Vara enkel med slagkraftig melodi som sätter sig. Men annars var det bra. Jag hade inte kunnat göra det bättre själv. 😳
leafmonkey Postat 27 januari 2007 Trådstartare Postat 27 januari 2007 Tack så väldigt mycket för all kritik!! =) Ja, kan hålla med om att basen är för framträdande nu när jag tänker efter, mer sub, är de det som behövs?? ang trummorna; är hihat-ljuden ok, eller ska jag mixa dom högre eller lägre? baskaggen är otroligt svår att få bra, har ni några tips på hur man kan få en riktigt fläskig kagge? ska dra ner reverbet på pianot ^^ haha jo det stämmer ju iofs med eurodance, men det är ju ändå samma stuk på denna låt liksom 😄
tbruce Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 Det låter gulligt... charmigt på nåt sätt. Fast inte så himla bra kanske. 🙂 Låter som Pluxus möter Sash!, typ. Lugna ner dej med reverbet lite... 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.