Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jo, har suttit och fixat med Eq i Sonar pÄ mina sÄnginspelningar nu. Nu Àr grejen den att jag inte har anvÀnt mig av nÄgon Eq pÄ mina bakgrunder som jag har gjort i FL 3 (lite old, jag vet :rolleyes: ) ...dÀrför att jag inte finner nÄgot sÄdant i FL 3. Kanske inte finns nÄgot Eq i det? Har fixat med reverb, delay osv...

Nu nÀr jag har spelat in sÄng sÄ har jag importerat in bouncad bakgrund. Att anvÀnda sig av Eq pÄ helt bouncad bakgrund Àr vÀl kanske inte det bÀsta..

Anyway, nÄn som vet om det finns Eq i FL 3? Annars fÄr man vÀl lÀgga in nÄgon sÄdan...

Annons
Postat (redigerat)

tips 1:

LĂ€r din manual!

Tips 2 : LĂ€s tips 1!

Om inget av dessa hjÀlpte sÄ fins det garanterat flertalet gratis eq i vstfromat att tankahem!

Redigerat av LĂ„dan
Cleff (oregistrerad)
Postat

HĂ€r har du en bra gratis EQ VST plugin.

http://www.kjaerhusaudio.com/archives/classic_eq_v104.zip

Vet du inte hur du installerar en sÄdan kan du antingen söka pÄ det i forumet eller följa:

Ladda ner.

Packa upp till din VST-mapp (brukar vara Program\VST Plugins\). Sedan mÄste man se till att FL har den mappen som sökvÀg nÀr man söker efter nyinstallerade plugins.

Postat (redigerat)

Hej, jag har lagt in DL filen i Fruity loops 3/plugins/vst

Nu nĂ€r jag ska installera den i Fl, hur gör man? 😳

Redigerat av sandraML
Postat (redigerat)

Hmm har Fl6 men borde vara likadant =)

GÄ in in i Mixern "Och vÀljer vilken Insert# du vill ha den pÄ ", sen i listan vÀljer du den översta MORE.

Sen tar du Refresh, Fast Scan(recoomended) sen sÄ ska den komma upp Med Röd Text.

Sen Àr det bara att Bocka i rutan, sen Àr det klart =)

Redigerat av lord_von_bagge
Postat

sÄ, jag laddade hem demoversionen av fl 6 för att se vad den har att erbjuda. Mycket mer Àn vad Fl 3 har vill jag lova. 3an har inte ens en sÄn dÀr mixer som jag just börjat lÀra mig av.

Nu ligger det till sÄ hÀr, Jag höll glatt pÄ att EQa basen pÄ en av mina lÄtar. Blev riktigt nöjd med resultatet, men sÄ upptÀckte jag ngt, alla instrument ligger i "Insert 1" pÄ mixern, sÄ ALLA instrumenten fick den EQ instÀllning som basen fick.

Min frÄga Àr nu, hur gör man för att lÀgga varje instrument för sig i mixern?

Vill veta om jag nu i framtiden ska uppgradera mig till denna version. Ville skaffa mig lite pejl först.

Har kollat pÄ olika Fl filmer, men dÀr visas endast hur man jobbar i mixern, inte hur man lÀgger alla instrument var för dig. So I'm a little confuced.

Postat

För att adressera ett ljud/En kanal till en effekt kanal:

1. Tryck pÄ en kanal,

2. Nu kommer en lite ruta upp, om du anvÀnder en vst kommer den &sÄ upp. StÀng vst synthen.

3. Nu har du en liten grÄ ruta pÄ skÀrmen, högst upp i den finns ett ljusare fÀlt med 2 strÀck.

4. Dra upp detta vill ett valfritt vÀrde & dubbeklicka sedan pÄ det. Nu fÄr du framn mixern med vald kanal.

Lita kladdigt, hoppas att du förstÄr!

//Sebbe!

Postat

Det var lĂ€tt som en plĂ€tt. Thank's boys 🙂

Fast jag kom en annan grej nu(som egentligen inte hör till Àmnet)!

Har ju suttit och gjort 10 st. lÄtar i FL 3, nu testar jag med FL 6 och jag kan ju sÀga att en hel del instrument inte finns med dÀr som fanns i FL3...dom har vÀl bytt namn. Vad vet jag. Men nu funderar jag, det lÀr vÀl gÄ att lÀgga in instrument frÄn gammla FL till 6an? Annars blir det bara kattskit av alltihop om jag ska byta upp mig. NÄn som gjort det?

Postat

Det har ja lyckligtvis aldrig behövt göra sÄ tyvÀrr kan ja inte svara pÄ den frÄgan.

Men om det Àr VST-pluggar du anvÀnt dig av sÄ ska det inte vara nÄt problem.

Postat (redigerat)

Skulle föreslÄ att du kopierar hela VST mappen frÄn Fl-3 till följande mapp:

...\Image-Line\FL Studio 6\Plugins\VST\Fl-3

Fl-Synthar hit:

...Image-Line\FL Studio 6\Plugins\Fruity\Generators\Fl-3

Fl-Effekter hit:

...\Image-Line\FL Studio 6\Plugins\Fruity\Effects\Fl-3

DÄ vet du att alla vst:er finns i Fl 6 utan att du rÄkar ersÀtta nÄgot.

//Nexustwins

Redigerat av Nexustwins
Postat

har best'mt mig för att köra med FL 3 ÀndÄ men med plugins.

Har testat lite olika EQ. Gillade vad Classic EQ gjorde med ljudet, men jag tycker den har för fÄ band. NÄn som har fler tips pÄ Grafisk EQ som inte Àr för krÄngliga och som har bra kvalitÚ?

• 2 veckor senare...
Cleff (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kjaerhus Audio Golden Equalizer GEQ-7 - Proffesional Paragraphic Equalizer & Filter Plugin.

Pris: $98.

http://www.kjaerhusaudio.com/geq-7.php

finns Trial version som man kan ladda ner och testa.

Redigerat av Cleff
Postat
lĂ€ste nĂ„gonstans att fl 4 Ă€r sĂ„ gammlt att det ges ut pĂ„ internet, helt lagligt 😼

Tror jag inte det minsta pÄ, Fl-studio 4 Àr fullt tillrÀckligt att göra musik med. Inga stora skillnader mellan Fl 6 & 4.

Möjligt vis kan v.2 finnas ute, men dÄ bara pÄ Fl-studios eget forum som Àr lÄst till folk som verkligen har köpt programmet. Precis som v.1 finns.

Det du kan ha hittat Àr Fl-studio pÄ en gratis uppladdnings sajt, men dessa brukar försvinna ganska snabbt.

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.