musik (oregistrerad) Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 (redigerat) Varför? Ja, varför är bilden (dvd-film) från laptopen i svartvitt på TV:n. Har WinXP. Kommer inte ihåg var man justerar det, om det går. Har kopplat från S-video ut på laptop till video in direkt i sidan av tv:n. I laptopen är ju bilden i färg. Försökte leta bland Enhetshanteraren om man kunde ändra nånstans eller så, men...vet inte. 😕 Redigerat 26 januari 2007 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnesson Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Varför? Ja, varför är bilden (dvd-film) från laptopen i svartvitt på TV:n. Har WinXP. Kommer inte ihåg var man justerar det, om det går. Har kopplat från S-video ut på laptop till video in direkt i sidan av tv:n. I laptopen är ju bilden i färg. Försökte leta bland Enhetshanteraren om man kunde ändra nånstans eller så, men...vet inte. 😕 Har du ställt in grafikkortet på att skicka PAL och inte NTSC till tv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 (redigerat) Kan det vara så att det krävs en scartingång med rgb? Min tv har bara en sån ingång, och det är en av de två scart ingångarna. Så jag har en ovanldare från s-video till scart på änden på sladden. Om jag kopplar på en annan ingång, s-video eller scart så blir det svartvitt. Edit: Just ja, det kan även vara satt på NTSC som Arnesson säger. Redigerat 26 januari 2007 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Har du ställt in grafikkortet på att skicka PAL och inte NTSC till tv? Var gör man det i WinXP? Letade runt i Kontrollpanelen, System och Enhetshanteraren, men... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Kan det vara så att det krävs en scartingång med rgb?Min tv har bara en sån ingång, och det är en av de två scart ingångarna. Så jag har en ovanldare från s-video till scart på änden på sladden. Om jag kopplar på en annan ingång, s-video eller scart så blir det svartvitt. Edit: Just ja, det kan även vara satt på NTSC som Arnesson säger. Kan va. Ska kolla ikväll genom att koppla till Scart istället. Nu jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Du skickar ut S-video ur din laptop och din TV vill ja komposit. Ställ in din TV att ta emot S-Video (eller ställ båda på samma alltså). Typisk grej som man faller på för att man inte kommer att tänka på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Det låter som att den inte behandlar S-VHS:en. Tryck på AV-igen om det går och se om det dyker upp ett -S bakom eller nåt. En tv eller ingång som inte kan behandla S-VHS blir svart vit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.