tbruce Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 (redigerat) LÅTNAMN: I really want you to stay ARTIST/GRUPP: Olle Blomström Deluxe + jag GENRE: Elektronisk pop LÅTLÄNGD: 3.40 KOMPOSITÖR: Olle PRODUCENT: Jag SÅNG: Olle INSPELNINGSÅR: Typ igår FORMAT: mp3 STORLEK: 4.2 mb STATUS: bra fråga En remix eller omarbetning eller jag vet inte vad. Orignalet finns här. Feedback är såklart välkommet, som vanligt. Redigerat 26 januari 2007 av tbruce
Nexustwins Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Detta är inte alls mins stil, men jag kan väll etsta att kritisera ändå 😉. Väldigt anoulunda, känns som lite trummor med sång pålägg & en arp bas. Hela låten i sig har en skön känsla som jag inte riktigt kan beskriva. Bra var det iallafall! Någon housig kick skulle nog sitta fint här, kanske för att jag är inne i sån musik mer. //Nexustwins 😕
tbruce Postat 26 januari 2007 Trådstartare Postat 26 januari 2007 Tackar. Nja, housekaggen får nog sparas till nån annan låt... 😉
Jon Rinneby Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 (redigerat) Några snabba tankar -------------------------- EDIT: nu hörde jag orginalet, hehe, det blev ju en helt annan femma . Du får läsa ändå. Gillar orginalet mycket bättre. Oj hade inte alls väntat mig en sån distad sythbas efter det sköna och förväntansfulla introt. Rent spontant hade jag föredragit en vanlig lite tyngre rockbas som konstrasterar till det annars elektroniska soundet. Det skulle dessutom ge låten lite mer tyngd och dimension, vilket jag tror den behöver. Det blir lite väl platt nu... även om jag förstår ditt soundideal. Sången ligger bra och melodin är snygg. Får lite Albert Hammond Jr vibbar, vilket inte är helt fel. Han är min lilla husgud för tillfället. Jag gillar vad ja hör, både soundmässigt och låtmässigt. Mitt tips är att ge låten lite mer tryck som sagt. På med en riktig rockbas. Det kommer göra underverk. Snyggt, jag addar/Olle dig på myspace... Redigerat 26 januari 2007 av Yllet
tbruce Postat 26 januari 2007 Trådstartare Postat 26 januari 2007 Tack Yllet! Lustigt att du nämner rockbas... för det fanns i mina tankar när jag höll på med den. Det föll dock rätt snabbt på att jag inte har nån bas. Hade inte haft nåt emot att ha på nån passande elgitarrfigur nånstans heller... Sången och melodin är helt och hållet Olles förtjänst. 🥰
Jon Rinneby Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Verkar vara ett riktigt roligt sammarbete i alla fall. Det behövs mer sådant, helt klart.
equality Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 Jag tycker melodin är mycket snygg och komponerad med snille och känsla. I övrigt för mycket elektronika i min smak men anar en potentiell hit i denna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.