Jump to content
Annons

Septic Ashes demo låt

Recommended Posts

Ronnie_Rocker (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Här har ni några låtar som jag har spelat in/producerat/mixat/mastrat.

Dock halv färdiga då sången fattas. men den kommer inom kort, postar då nyalåtar! Allt är inspelat i Pro Tools 7.3 HD system. 192/96 Digidesign interface. Mackie Onyx preamps. Mixat i Pro tools 7.3 LE, M-box 1, i mitt hem.

kommentera gärna!

LÅTNAMN: CATASTROPHY, THE COLD, THE DICTATOR

ARTIST/GRUPP: SEPTIC ASHES

GENRE: METAL

LÅTLÄNGD: 3.49

KOMPOSITÖR: RONNIE BJÖRNSTRÖM

PRODUCENT: RONNIE BJÖRNSTRÖM

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006-2007

FORMAT: MP3

STORLEK: 23 MB (3 låtar)

STATUS: DEMO, NÄSTAN KLAR.

LÅTLÄNK: Septic Ashes demo

Redigerat av Ronnie_Rocker
Annons
Postat
Här har ni några låtar som jag har spelat in/producerat/mixat/mastrat.

Dock halv färdiga då sången fattas. men den kommer inom kort, postar då nyalåtar! Allt är inspelat i Pro Tools 7.3 HD system. 192/96 Digidesign interface. Mackie Onyx preamps. Mixat i Pro tools 7.3 LE, M-box 1, i mitt hem.

kommentera gärna!

LÅTNAMN: THE DICTATOR

ARTIST/GRUPP: SEPTIC ASHES

GENRE: METAL

LÅTLÄNGD: 3.49

KOMPOSITÖR: RONNIE BJÖRNSTRÖM

PRODUCENT: RONNIE BJÖRNSTRÖM

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006-2007

FORMAT: MP3

STORLEK: 4.19 MB

STATUS: DEMO, NÄSTAN KLAR.

LÅTLÄNK: Se bifogad fil längre ner!

låter bra...gitarrerna är lite tunna..men det kanske är avsiktiligt för att lämmna sång utrymme?

kommer nog bli bra när sången är lagd!!

lycka till..

:rolleyes:

Postat (redigerat)

exakt!

en fråga, hur fasen fick du ner den bifogade filen? jag försökte, men fick fram en massa error text. Så jag laddade upp hela demot istället :rolleyes:

Gitarrerna är inspelade med en Mesa Boogie Mark IV genom en Marshall 2x12. 1 MD421 (on-axis) och en SM57 (off-axis). gillade inte ritkigt soundet ur mark 4 toppen. den känns som lite trött. Jag har precis köpt en Mesa Boogie Dual Rectifier. Så jag funderar på att eventuellt spela in om gitarrerna. men vi ser ju när sången kommer på.

Redigerat av Ronnie_Rocker
Postat

höger clicka bifogade filen..och välj spara mål som..index.mp3 så funkar det..

på windows åtminstone..på mac vet jag ej hur man ska gå till väga..

har vart det problemt länge nu här på forumet..fråga inte mig varför ingen gör något åt det!!

Postat
höger clicka bifogade filen..och välj spara mål som..index.mp3 så funkar det..

på windows åtminstone..på mac vet jag ej hur man ska gå till väga..

har vart det problemt länge nu här på forumet..fråga inte mig varför ingen gör något åt det!!

ok. jag fick då upp en massa error text iaf. jaja, länken som jag har nu fungerar bra iaf.

Postat

Jag tycker det låter bra som fan. Håller med dig om Mark IV är lite mjuk i soundet. Men däremot så är ju Mesas rectifier asgrymma, är nog det bästa du kan har till sån här musik. Polaren slog till å köpte en triple rectifier för ett tagsen. Var med å mixa hans band på Pub Ancor och det var det jävligaste till gitarrflås. Jag bara skrattade. Så.. JA, lägg gärna om gurorna sen när sången är laggd. 😛

Jag menar, du sitter ju på en fetrigg så varför inte se till att det blir tip top hela vägen. HD|3 är ju drömmen. Men det är ju så tokdyrt med TDM-pluggar.

En fråga, hur långt kommar man med den bundlen som följer med vid HD|3-köp?

En polare hade en HD|3 rigg och fånen sålde det. Synd att man inte vade $ då. annars så hade man slagit till 🙂

Men som sagt, jag tycker det låter bra, bra lirat och vänta med spänning på sång! 😎

Postat
Jag tycker det låter bra som fan. Håller med dig om Mark IV är lite mjuk i soundet. Men däremot så är ju Mesas rectifier asgrymma, är nog det bästa du kan har till sån här musik. Polaren slog till å köpte en triple rectifier för ett tagsen. Var med å mixa hans band på Pub Ancor och det var det jävligaste till gitarrflås. Jag bara skrattade. Så.. JA, lägg gärna om gurorna sen när sången är laggd. 🙂

Jag menar, du sitter ju på en fetrigg så varför inte se till att det blir tip top hela vägen. HD|3 är ju drömmen. Men det är ju så tokdyrt med TDM-pluggar.

En fråga, hur långt kommar man med den bundlen som följer med vid HD|3-köp?

En polare hade en HD|3 rigg och fånen sålde det. Synd att man inte vade $ då. annars så hade man slagit till 😎

Men som sagt, jag tycker det låter bra, bra lirat och vänta med spänning på sång! 🙂

tackar! jo, jag lägger nog om gitarrerna.

Bundlen som följer med HD3 är klockren! älskar Fairchild kompressorn 😛

Ampfarm är ju inte heller illa. Sedan har jag en massa pluggar från Sony Oxford, Waves, Bomb factory osv osv. Studion är lokaliserad under en musikaffär i Umeå. Ägs av musikaffären. Det är otroligt bra lokal att spela in i. skulle tippa att det är ett av Umeås bästa inspelnings rum iaf. perfekt avvägt.

Vad heter bandet som du mixade? Subcyde? om det är det så brukar jag snacka med Ola. trevlig kille.

Postat (redigerat)

Nej, bandet heter Psychonation!

http://www.psychonation.se/ Kass sida dock. Annars så finns dom på myspace!

http://www.myspace.com/psychonation

Ett ihopplock med medlemmar från Lambretta och Heads or Tales.

Trummisen spelar mycket med dabuzz, deras livekonserter, där även jag var med där under en treårsperiod som tekniker 😛🙂

Trummisen Marcus Novak är en grym jävel! 😎

Redigerat av KillwithSkill

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.