Jump to content
Annons

digital in

clazze

Recommended Posts

Annons

Först ska du ju helst ha en koaixal kabel som du drar från din Boss GT-6 till ditt Phase 22:s S/pdif ingång. Det går nog att använda en vanlig rca kabel men jag tror att du kan få drop outs och sånt då.

Sen tror jag att du måste du ställa in ditt ljudkort så att det tar emot digital in på kontroll panelen. Kolla även vad din Boss kör med för sampling frequency och DA/AD Conversion. Jag tror att det är 24/44.1. Så se till att ditt ljudkort är inställt på 24 bitar och 44.1 kHz.

Sen måste du ju skapa en ny bus i Cubase. Det gör du på VST Connections. Så väljer du Digital in eller S/pdif eller vad det nu står där. Skapar en audio monokanal och på den väljer du din nya Digitala bus som input.

Inte säker på att det här funkar. Men du kan ju testa.

Dela på andra sajter

Fast jag tyckte att det var lite konstigt att man inte kunde gå in på någon meny och göra inställningar på den digitala utgången. På min Pod XT Pro kan man ju gå in och ställa in Sample Rate och Record Format. På Boss:en verkar det ju som att det är "låst" till 24/44.1. Kanske ingen större nackdel, eller så missade jag den menyn i manualen.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.