clazze Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 Hej Jag försöker förgäves få min boss gt6a att prata med mitt ljudkort (phase22) med digital in. Jag får det inte att funka. Använder cubase sx3. Vad göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 Först ska du ju helst ha en koaixal kabel som du drar från din Boss GT-6 till ditt Phase 22:s S/pdif ingång. Det går nog att använda en vanlig rca kabel men jag tror att du kan få drop outs och sånt då. Sen tror jag att du måste du ställa in ditt ljudkort så att det tar emot digital in på kontroll panelen. Kolla även vad din Boss kör med för sampling frequency och DA/AD Conversion. Jag tror att det är 24/44.1. Så se till att ditt ljudkort är inställt på 24 bitar och 44.1 kHz. Sen måste du ju skapa en ny bus i Cubase. Det gör du på VST Connections. Så väljer du Digital in eller S/pdif eller vad det nu står där. Skapar en audio monokanal och på den väljer du din nya Digitala bus som input. Inte säker på att det här funkar. Men du kan ju testa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 Bone,, du tycks ha fått med det mesta! (Bra jobbat) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 har GT6 ens en digital utgång!? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clazze Postat 26 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2007 Ja, det står digital out på min iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 (redigerat) har GT6 ens en digital utgång!? Jo. Så här står det i Boss GT-6 manualen: Digital OutputEIAJ CP1201, S/P DIF Redigerat 26 januari 2007 av Bone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 hehe mer än va ja visste.. 🥰 har ju blandannat en gt3a själv o den har ju bara analoga ut, förutom midin då.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Fast jag tyckte att det var lite konstigt att man inte kunde gå in på någon meny och göra inställningar på den digitala utgången. På min Pod XT Pro kan man ju gå in och ställa in Sample Rate och Record Format. På Boss:en verkar det ju som att det är "låst" till 24/44.1. Kanske ingen större nackdel, eller så missade jag den menyn i manualen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.