Orris Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 LÅTNAMN: FREE ARTIST/GRUPP: FREEZE GENRE: Punk som poppar LÅTLÄNGD: 3:42 KOMPOSITÖR: Orrebacken/Koskenniska PRODUCENT: Orrebacken EV. MEDVERKANDE: Koskenniska, vox, Orrebacken, Instrument/b-vox INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.71 Mb STATUS: Färdig sång KURIOSA: Vi skriver en sång och spelar in den. Klart! För varje gång vill vi låta bättre och bättre - och vill därför ha tips av Er musikanter/producenter som finns här i forumet. Feedback på allt tack!! freeze_free.mp3
Valdez Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 Gillar tonvägar och harmisar i denna låt...0:30 - 0:32 fastnar gött..😉 Dock tycker jag du ska jobba lite mer på sången som ju har en fin klang...putsa lite mer! Jobba också lite mer på kompet och få det mer tight..något av instrumenten tar annan ton så det blir krock där i senare delen av låten..kolla upp det... Annars tycker jag detta kan bli en kanonlåt...gillas!...😆
Orris Postat 28 januari 2007 Trådstartare Postat 28 januari 2007 Gillar tonvägar och harmisar i denna låt...0:30 - 0:32 fastnar gött..🙂Dock tycker jag du ska jobba lite mer på sången som ju har en fin klang...putsa lite mer! Jobba också lite mer på kompet och få det mer tight..något av instrumenten tar annan ton så det blir krock där i senare delen av låten..kolla upp det... Annars tycker jag detta kan bli en kanonlåt...gillas!...🙂 Tackar - kul! Om man kollar in http://www.orrebacken.se/freeze/06_studio_free.htm så fattar man varför vissa saker kanske inte är helt tight! Jag har dock sagt till min käre vän att han borde öva på sin sång för i bland så...glimrar det till....... Tack igen! Gå till webplatsen....
Valdez Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 (redigerat) 🙂 Du menar denna rad?..."När det blev sångdax fick det bli några extra öl, innan Lappen kunde hitta rätt röst.".. 😆...var ju roligt faktiskt!... Men faktum är att öl o sprit löser det inte... *Några tips då ..innan sång! *Ät inte den närmaste timmen innan sångpålägg eller liveframträdande...om du måste så ät mycket liten mängd.. *Drick inga mängder dricka..lite vatten ja men inte en massa som fyller upp magen. *Hosta eller torr i halsen? ät lite äpple! *Tugga gärna lite tuggummi en KORT stund för att mjuka upp käkarna (om sångaren känner sig stel i haka/käkparti)..vid nervositet blir käkarna lite stelare. * Sjung minst en timme innan sångpålägg i studio...rösten får bättre klang när den är uppvärmd!.. Och för att överhuvudtaget orka sjunga live i ca 1-2 timmar ( beroende lite på vad typ av sång man framför)...så bör man sjunga varje dag mellan 1-4 timmar. Vi har alla vårt sätt att fungera när det gäller sång...och mina ord här är inte lag..men så gör jag 😄 Redigerat 1 februari 2007 av Valdez
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.