Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag installerade om xp och då råkade där ligga kvar 8mb opartionerat utrymme på hårdisken. Detta går inte ta bort. Jag har försökt med hjälp av installationsskivan att ta bort partionen men datorn svarar att utrymmet är avsett för xp försök med annan partition. När man går in i adm, datorhanteringen, diskar så ser man inte dom 8mb. Vill gärna ha bort partionen då datorn verkar slöare i uppstarten dessutom får jag använda piltangten varje gång jag startar datorn eftersom att båda installationerna kommer upp vid start.

Kan någon hjälpa mig är jag tacksam.

MVH

Lindpop

Annons
Postat

i rooten på c: har du en fil som heter boot.ini

där det i min står

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

med ett operativ instalerat.

du har antagligen 2 stycken där på operating systems, prova ta bort den som inte stämmer, lycka till! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.