browno Postat 16 augusti 2004 Postat 16 augusti 2004 Hej. Jag har spelat in midi för första gången på ett tag och när jag ska göra min lilla pianoslinga till audio då fungerar det inte. Jag har kunnat detta en gång i tiden, men nu har jag ingen aning om vad jag gör för dumt fel. Hoppas ni kan hjälpa mig! Jag kör cubase vst 4.1 på en mac.
Piccazzo Postat 17 augusti 2004 Postat 17 augusti 2004 Midi är Digital information , Alltså 1:or och 0:or Med andra ord INTE ljud , så det går ej att Konvertera Midi till Audio... Om du däremot använder ett Piano VST Instrument så bör du kunna konvertera den till Audio...
browno Postat 17 augusti 2004 Trådstartare Postat 17 augusti 2004 jag lånade vst 5.1 boken på bibblan och sedan gick det som smort. 😎
Dagon Postat 29 augusti 2004 Postat 29 augusti 2004 Visst är bibliotek underbara platser. Det mesta finns där och man behöver inte ens betala. Dessutom slipper man förvara alla böckerna hemma - urpraktiskt 😄
MusicGene Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 använder du nån form av general midi-ljuduppsättning (eller motsv) på ljudkortet får du på ljudkortet välja att "spela in det som hörs" och sen spela upp låten samtidigt som du spelar in på ett audiospår så funkar det nog ska du se...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.