Bajenuffe1 Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Jädrans.. Nu behöver jag hjälp...igen... Jag har installerat om allt..Jag började installera Cubase samt en massa pluggar, sedan EZdrummer med alla EZX och allt var frid och fröjd.. sedan lade jag på lite fler pluggar och startade Cubase. Jag var även inne och fibblade i Plugin information och råkade göra "remove" på Share VST plugin folder... Nu finns inte EXdrummet under VST instruments längre.. alla EZD folders finns på hårddisken... Måste jag installera om hela EZD och EZX packarna? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Remove? Var flyttade du den då? Gå in på den här datorn och lkicka dig fram till vst plugins i Cubasemappen. Ligger Ezdrummer dll filen där så skall Cubase känna av det när det startar och söker igenom plugins. Har du flyttat dllfinlen den så kan du ju testa med att flytta tillbaka den igen i originalmappen. ibland fungerar det men ibland får man helt enkelt installera om. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Sitter inte framför datorn, men i Cubase kan du ställa in var du har vst plugins. Så om du har gjort remove i Cubase under plugin informationen, har du nog helt enkelt sagt till Cubase att inte titta i den mappen mer. Någonstans, förhoppningsvis på samma ställe, borde du hitta add eller något liknande. Välj den och lägg tillbaka sökvägen till dina Shared plugins igen. Om du har fler pluggar än bara EZD där, antar jag att även dom är borta just nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 24 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 januari 2007 Jäkla Weird... Jag körde bara en "Repair på Ezdrummer, så kom ALLA pluggar tillbaka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 ibland löser det sig på konstiga sätt 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Jäkla Weird... Jag körde bara en "Repair på Ezdrummer, så kom ALLA pluggar tillbaka... Hur öppnar du för gubben som ska in och byta ut de trumskinn i EZ som är sönder i datorn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Jäkla Weird... Jag körde bara en "Repair på Ezdrummer, så kom ALLA pluggar tillbaka... Underbart när det går på det viset. Jag hade lite problem med VST/VSTi i höstas och började avinstallera lite pluggar som jag inte använder. När jag sedan startade om datorn visade det sig att någon av de som jag plockat bort även plockat bort systemfiler för Windows - lysande ju! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.