spaceman Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 (redigerat) LÅT: Here she comes with chrome glance and glamour ARTIST: Spaceman GENRE: Space Sonar etc LÅTLÄNGD: 02;42 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: 2007 FORMAT: mp3 STORLEK:ca 5 megabyte Your browser does not support the HTML5 audio tag Jaha, då har man gått över till Sonar 6 PE från Cubase. Vilken resa. 1000 sidor instruktionsbok. Har gått igenom det mesta. Den här låten är endast gjord i Sonar 6 och jag gillar det mer och mer Redigerat 24 januari 2007 av spaceman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Harmonica mike Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Tjena Spaceman. Ytterligare en synt dänga från dig.Låter bra,svängit! Mycket suggestivt och läckert.Fet sång hade varit grymt..Inga framsteg där än? Fixa sångare/sångerska förbövelen - då kan BWO slänga sig i väggen! Du har grymt snygga proddar.Gör oss alla,samt inte minst dig själv en tjänst,och annonsera offentligt,så vi får höra din musik på radion! Det är allt du saknar! Mvh Micael Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChromaWoods Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Ja...... Jag ska vara ärlig och säga att den enda anledningen till att jag klickade på tråden var att ordet "chrome" fanns där. Jag tycker om det. 😕 Men, eftersom jag ändå tog mig hit så måste man ju lyssna på låten! Den är väldigt skön. Fast jag vill höra sång, reverbig sång! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MJInc Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Det här är nog bland det bättre som jag minns jag hört från dig. Skönt sound, sköna instrument och bra arrat är mina första intryck. Gillas! 🙂 Upplever du det som en stor förbättring att gå från Cubase till Sonar? //Micke.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Ja det här var kalas! Skön puls och flow. Sonar gav en nytändning förstår jag. 🙂 Skämt åsido installerade själv 6:an igår men några 1000 sidor manual fick jag inte "bara" 268... 🙂🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dividend Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Gillar detta. Energiskt och dansant, genren har jag dock aldrig hört talas om? 🙂 Funkar helt klart utan sång också, tror kanske bättre utan? Gillar den intrikata variationen av enklare teman och slingor, som vävs ihop låten igenom.... Rena synth-fuge-bach är du 🙂 Jättebra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 24 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 januari 2007 Hallå allihopa, Tack för all respons. Har fått en del bra omdömen från utlänska saiter om låten. Betr 1000 sidiga manualen, så har jag printat ut allt från pdf. När jag fick Sonar 6 från Tyskland (Thomann) så var den tryckta versionen på tyska fast programet på engelska. Det där med sång är en fråga utan slut. Harmonica Mike, är du intresserad av att lägga på sång. Hör av dig. Låten går att mixa om och prodda om så den passar. Är någon annan intresserad ? Hör av er med ett mail till mig. Sonar ja, det är lite annat "tänk" än Cubase. Men när man väl lärt sig grunderna så är det fenomenalt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Lite trist, men vackert. Och med trist menar jag att det inte händer mycket, och att låten känns "trött". Jag vill ha den mer uplifting och energisk. Men det är ju en smaksak. Fint sound. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Väldigt fluffig känns det som. Utväcklia arret lite, den kommer lixom inte igång riktigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Tjena Danabacken och Twilight Zound, Låten har och är varit min lilla tutorial för att lära mig Sonar 6 PE. Mycket har man fått ändra sig i arbetssättet mellan Sonar och Cubase. Hoppas på bättring framöver när man lärt sig mer. Ska prova framöver hur det går med Rewire och Reason mm framöver. Det har jag inte testat än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.